Reţeaua FLITIN - Financial Literacy International Network a Grupului Intesa Sanpaolo promovează iniţiativa S.A.V.E, conform unui comunicat remis redacţiei. (Sostenabilita, Azione, Viaggio, Esperienza) Ambassadors, prima ediţie internaţională dedicată elevilor de liceu (cu vârste între 16 şi 18 ani) din Albania, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Egipt, Ungaria, Moldova, România şi Serbia care doresc să se implice activ si să aibă o nouă abordare a stilului de viată, urmărind obiectivele sustenabilităţii economice şi de mediu.
Potrivit sursei, iniţiativa, bazată pe conţinutul S.A.V.E., un tur virtual, o călătorie către un viitor sustenabil realizat de Muzeul Economiilor (www.savetour.it), îşi propune să aducă tinerii mai aproape de temele sustenabilităţii, economiei circulare, incluziunii sociale şi educaţiei financiare.
După o prezentare introductivă susţinută de tutorii FLITIN, clasele de liceu participante, din fiecare ţară au fost invitate să identifice provocările critice din oraşul lor, din punct de vedere ecologic şi social şi să propună soluţii. În acest scop a fost necesară interacţiunea cu administraţia locală, asociaţiile şi întreprinderile din zonă şi, acolo unde a fost posibil, discuţii cu cetăţenii. Apoi, echipele din fiecare liceu au realizat câte un proiect de lucru în care au prezentat constatările cercetării lor şi propunerile pe care le-ar face Primariei sau instituţiilor locale pentru a rezolva cel puţin una dintre situaţiile identificate.
Cele mai bune opt proiecte, câte unul din fiecare ţară, au fost evaluate în cadrul unui eveniment online, de un juriu prezidat de preşedintele Intesa Sanpaolo, Gian Maria Gros-Pietro şi format din Marco Elio Rottigni, şeful Diviziei Bănci Subsidiare Internaţionale, Luisa Ferreira, şeful Programului Social Institutul BEI şi Giovanna Paladino, director şi curator al Muzeului Economiilor, subliniază sursa citată.
Distincţii speciale au fost acordate proiectelor din Republica Moldova, Croaţia şi Ungaria. Premiile simbolice au fost alese în concordanţă cu valorile şi obiectivele iniţiativei S.A.V,E Ambassadors astfel:
Echipa din Republica Moldova va beneficia de o zonă cu 30 de copaci plantaţi special pentru această ocazie într-o ţară în curs de dezvoltare, care poate fi geolocalizată şi monitorizată datorită unei aplicaţii dedicate.
echipele din Croaţia şi Ungaria vor primi spre "adopţie" 20 de urşi polari şi respectiv 10 ţestoase marine dintr-o specie pe cale de dispariţie, în cooperare cu WWF.
Aceasta este o modalitate de recunoaştere a nivelului de responsabilitate şi înţelegere ale aspectelor referitoare la sustenabilitatea economică şi a mediului susţinute de acest proiect.
"Ideea competiţiei este de a promova conştientizarea problemelor de mare relevanţă pentru viitorul noilor generaţii din opt ţări diverse din punct de vedere cultural şi economic. Iniţiativa promovată de FLITIN îşi propune să ajute adolescenţii să înţeleagă complexitatea alegerilor sustenabile şi implicaţiile economice şi potenţialul de includere şi reducere a inegalităţilor pe care le implică", a declarat Giovanna Paladino, director şi curator al Muzeului Economiilor.
FLITIN (Financial Literacy International Network) este o reţea de ambasadori ai Grupului Intesa Sanpaolo al cărei scop este să răspândească educaţia financiară în Italia şi în diferitele ţări în care Divizia Internaţională a Băncilor Subsidiare este prezentă: Albania, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Egipt, Cehia, Ungaria, Moldova, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ucraina. O reţea internaţională care îşi propune să împărtăşească cunoştinţe, abilităţi, metodologii, instrumente, resurse şi experienţe în domeniul educaţiei financiare, cu un singur obiectiv general: creşterea nivelului de alfabetizare economică financiară a cetăţenilor, cu standarde înalte de calitate şi conform instructiunilor OCDE, se menţionează în comunicat.