Premierul Dacian Cioloş a declarat ieri, la Digi24, că, pentru Guvern, capitolul infrastructurii şi al autostrăzilor a fost un "succes", pentru că Executivul nu a avut ca obiectiv "inaugurări" de kilometri, având în vedere că, 2015, la venirea actualului Cabinet, multe şantiere erau blocate, iar situaţia s-a remediat între timp.
Întrebat dacă, din punctul de vedere al infrastructurii şi al kilometrilor de autostradă, poate spune că Guvernul a înregistrat un eşec, Cioloş a infirmat: "La autostrăzi, eu aş spune că e un succes. (...) Nu acesta a fost obiectivul (creşterea numărului de kilometri de autostradă inauguraţi - n.r.) şi nu aveam cum, şi asta trebuie să fie clar pentru toată lumea. Autostrăzile nu le faci pentru că ai un an de zile un ministru bun sau o echipă foarte dinamică. Dacă noi nu am avut proiecte pe care să se lucreze în anii trecuţi, nu aveam cum să inaugurăm anul ăsta. O să vedeţi anul viitor".
Premierul a mai spus că această discuţie va putea avea loc la mijlocul anului viitor, când se vor vedea rezultatele: "Când am venit în noiembrie, pe aproape toate şantierele nu se lucra. Şantierele care erau contractate, unde erau firme care trebuia să execute lucrări, nu se lucra. Erau blocate din motive administrative. Erau blocate licitaţii, pentru că nu era clară legislaţia, nu erau autorizaţiile de la diverse ministere".
Dacian Cioloş a precizat, citat de News.ro, că Executivul condus de el a lansat masterplanul pe Transporturi, a efectuat mai multe studii de fezabilitate şi a deblocat lucrări prin negocieri cu firmele care execută lucrări, şi de aceea nu poate numi activitatea Guvernului un eşec în acest domeniu.
• Cioloş: "Autostrada Piteşti-Sibiu ar trebui să fie gata până în 2021"
Premierul Dacian Cioloş a mai anunţat, ieri, că autostrada Piteşti-Sibiu va fi finalizată în 2012, dacă lucrurile vor merge conform planificărilor.
Premierul a explicat: "Dacă lucrurile merg cum am planificat noi, până în 2021 ar trebui să fie gata (autostrada Piteşti-Sibiu - n.r.). Până la sfârşitul acestui an finalizăm studiile de fezabilitate pe 3 din cele 5 loturi şi lansăm licitaţiile pentru proiectul tehnic şi toată partea de avizare, după care urmează construcţia. Pe celelalte două loturi mai complexe finalizăm studiile de fezabilitate anul viitor, în mai, după care se lansează licitaţia pentru lucrări".
El a adăugat că la toate proiectele prioritare prevăzute în Master Plan se lansează licitaţii, menţionând în acest sens Târgu Mureş-Iaşi, Piteşti-Craiova.
Întrebat despre autostrada Comarnic-Braşov, Cioloş a spus, citat de Agerpres, că în acest caz "nu s-a trecut de licitarea contractului, pentru că nu s-au găsit operatori contractanţi care să intre şi în preţul stabilit şi să ţină cont şi de complexitatea lucrărilor".
"Nu ştiu dacă se va face sau nu (autostrada Comarnic Braşov - n.r). Să fiu sincer, eu nu m-am focalizat pe această parte. M-am focalizat pe Sibiu-Piteşti şi pe finalizarea Lugoj-Deva, pe ceea ce merge în partea Transilvaniei", a adăugat Cioloş.