• Interviu cu Supranee Pongpat, Director Tourism Authority of Thailand Frankfurt Office
Reporter: Sunteţi directorul biroului din Frankfurt al Autorităţii Thailandeze pentru Turism. Ce face această Autoritate pentru promovarea Thailandei în Europa?
Supranee Pongpat: Încercăm să promovăm cultura thailandeză şi să convingem oamenii să ne viziteze. De exemplu, avem plaje naturale foar-te frumoase şi, foarte important pentru turiştii europeni, oferim valoare pentru banii cheltuiţi.
Reporter: Ce atracţii mai sunt în Thailanda, pe lângă peisajele naturale?
Supranee Pongpat: În fiecare parte a Thailandei, turiştii pot găsi câte ceva de făcut. În nord, puteţi să aveţi parte de aventură, să faceţi rafting, plimbări pe elefanţi. În nord-est, puteţi sta în casele localnicilor, există o comunitate care acceptă turişti şi puteţi lua contact cu obiceiurile locale.
În sud, turiştii pot avea multe activităţi legate de plajă, pot face scufundări, snorkeling, alpinism.
Nu lipsesc nici terenurile de golf, pentru cei care preferă acest sport, şi, bineînţeles, se poate merge la shopping în toate părţile ţării.
Reporter: Ce le spuneţi celor care ar putea să fie speriaţi de posibilitatea unui val tsunami?
Supranee Pongpat: Tsunamiul a trecut deja. Dar suntem pregătiţi pentru orice eventualitate. Avem sisteme de avertizare.
Reporter: Aţi luat vreo măsură pentru promovarea turismului în Thailanda în România?
Supranee Pongpat: Da. Avem o cooperare cu Ambasada Thailandei să încercăm să invităm românii să ne viziteze.
Reporter: În prezent, drumul până în Thailanda este destul de lung...
Supranee Pongpat: Ştiu că este destul de dificil să transporţi oamenii de aici, pentru că distanţa este foarte mare. Nu avem un zbor direct, dar încercăm să cooperăm cu transportatorii aerieni - Qatar Airways şi Emirates. Avem o promoţie împreună şi oferim un preţ special celor care vor să viziteze Thailanda.
Reporter: Există vreo posibilitate pentru un zbor direct, în viitorul apropiat?
Supranee Pongpat: Nu sunt sigură, deoarece companiile aeriene trebuie să iasă în profit.
Reporter: Vă gândiţi şi la metode neconvenţionale de promovare, aşa cum a fost, de exemplu, filmul Hangover II?
Supranee Pongpat: Acest film a ajutat foarte mult în promovarea Thailandei la nivel mondial. Industria filmului, în opinia mea, este un mijloc foarte bun de promovare. Dar trebuie să ţinem cont şi de faptul că acest film poate că nu a oferit cea mai bună perspectivă asupra ţării noastre. Poate. Părerile pot fi împărţite, însă cred că avantajele au depăşit dezavantajele.
Reporter: Care este regimul de vize pentru Thailanda?
Supranee Pongpat: Pentru România, avem sistemul "visa on arrival". Se face o cerere pentru această viză şi este primită la sosirea pe aeroporturile din Bangkok, Phuket sau Chang Mai. Costă 1.000 Baht. Trebuie prezentate şi rezervările de zbor, dus-întors. Cu acest tip de viză se poate sta 15 zile în Thailanda.
Reporter: Care sunt cheltuielile medii pentru o vacanţă în Thailanda?
Supranee Pongpat: În mod normal, o zi de şedere în Thailanda costă aproximativ 3500 Baht. În medie, turiştii stau cam 14 zile în Thailanda.
Reporter: Vă mulţumesc foarte mult!
Dacă durata medie a vacanţelor este de 9,64 de zile, pentru turiştii din Europa de Est aceas-ta se ridică la 13,42 zile. Statis-ticile oficiale pentru 2011 au arătat o creştere consistentă (de 32%) a numărului de vizitatori din zona Balcanilor: 24.767. Dintre aceştia numărul de turişti români a crescut cu 37% faţă de 2010, peste 12.400 de români au vizitat Thailanda anul trecut.
•
Thailanda înseamnă "pământul celor liberi", şi pe parcursul unei istorii de 800 de ani, Thailanda se poate lăuda ca fiind singura ţară din Asia de Sud-Est ce nu a fost colonizată.
• CENTRAL ŞI EST - Bangkok
În mijlocul dinamicii creşterii turistice, Bangkok reuşeşte miraculos să-şi păstreze moştenirea culturală până la un anumit punct. Acoperişurile înalte şi strălucirea turlelor Marelui Palat (Grand Palace) şi multele temple istorice ale oraşului - Templul lui Budha de Smarald (Emerald Buddha), Templul Apusului (Temple of Dawn), şi alte altare - pun vizitatorul faţă în faţă cu o minune orientală; exact aceleaşi lucruri din basmele estice. Iar monumentele şi peisajele din Bangkok conţin comorile efortului artistic şi cultural al naţiunii, ce simbolizează pământul şi oamenii. Rânduri de călugări îmbrăcaţi în robe de şofran, făcându-şi şirul de pomană de dimineaţă, de exemplu, prezintă o imagine nealterată a trecerii timpului. Astăzi clădirile înalte servesc doar la accentuarea peisajului exotic şi din afara timpului, în timp ce oraşul se defineşte prin ele. Într-adevăr, sunt multe lucruri de des-coperit, şi pe lângă faimoasele monumente, există numeroase peisaje mai puţin cunoscute, dar foar-te interesante. Capela lui Budha de Smarald, ce se află în National Palladium, se află în vârful listei cu lucrurile de văzut, dar Bangkok are mai mult de 400 de temple, majoritatea fiind fascinante în propriul mod. O selecţie similară se poate face cu muzeele. Muzeul Naţional este excelent şi cuprinzător, dar la fel de impresionant în propriul mod este şi Casa Jim Thompson, Casa Vimanmek şi Palatul Suan Pakkad, toate găzduind colecţii de artă cu lucruri notabile. Nu în cele din urmă, mergând pe râul Chao Phraya şi pe celelalte canale care au făcut ca Bangkok-ul să fie odată numit "Veneţia Estului", oferă o privire asupra stilurilor de viaţă tradiţionale, permitându-şi şi vederi asupra istoriei şi caracterului minunatului oraş.
• NORD - Chiang Mai
Chiang Mai este un oraş construit pe rădăcinile unei moşteniri tradiţionale ce ne poartă departe în istorie. Este un oraş cu o frumoasă personalitate proprie. Pe lângă asta a fost binecuvântat de o frumuseţe naturală maiestuoasă. Oamenii înşişi sunt o parte de neuitat a Thailandei. Obiecte de artizanat din mătase, argint şi lemn sunt suveniruri pentru vizitatori de pe întreg globul. Pe lângă toate astea, o mare varietate de locuri de cazare, restaurante şi distracţie, ajută la numirea Chiang Mai-ului drept una dintre primele atracţii turistice din Thailanda.
• SUD - Phuket
Insula Phuket este o insulă mare în Oceanul Indian la 867 km de Bang-kok. Este unica insulă care are statut provincial şi a fost şi centrul regional datorită istoriei sale bogate.
Cunoscută ca Perla Andaman, acest nume este derivat din gloria sa şi bunăstarea provenită din producţia de metale preţioase, care datează de peste 500 ani. Azi este o atracţie turistică majoră. Apele înconjurătoare conţin o viaţă marină variată şi oraşul este cunoscut pentru arhitectura sa Sino-Portuguese. Este o insulă foarte atractivă cu maluri superbe şi dealuri împădurite. Are o populaţie de 1,6 milioane locuitori. Ocupaţia principală este aici aceea de cultivare a orezului. Venitul mediu pe cap de locuitor este de 14.343 baht.
(SURSA:Autoritatea Thailandeză pentru Turism)