Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anunţat, ieri, că în perioada 20-22 mai va avea discuţiile finale, la Bruxelles, pentru aprobarea Master Planului pentru Transporturi de Comisia Europeană şi a estimat că, până la finalul lunii mai, documentul va fi aprobat, inclusiv cu programul de implementare
Ioan Rus a precizat, ieri, în cadrul Comitetului Executiv al PSD, la solicitarea liderului de partid, premierul Victor Ponta, că, în pofida scrisorii adresate de parlamentarii opoziţiei Comisiei Europene pentru desecretizarea Master Planului, documentul este de mult timp pe site-ul ministerului de resort şi a fost discutat şi aprobat în unanimitate în comisia parlamentară pentru transporturi.
Ministrul Rus a admis, citat de Mediafax, că au existat o întârziere în a răspunde observaţiilor Comisiei Europene la faptul că Guvernul a alocat suplimentar 7 miliarde de euro pentru proiecte de infrastructură de transport, întârziere cauzată de demisia fostului ministru al Finanţelor Darius Vâlcov, dar a precizat că răspunsurile la toate observaţiile Comisiei au fost trimise în cele din urmă în timp util.
Rus l-a asigurat pe Ponta că în Master Plan se regăsesc "la loc de cinste" proiectele Piteşti-Sibiu, Bucureşti-Braşov sau Iaşi-Tg. Mureş, moment în care preşedintele CJ Vrancea, Marian Oprişan, a cerut ca "loc de cinste" să fie şi culoarul XIX de transport, pentru a permite dezvoltarea judeţelor din Moldova.
Ponta a arăta şi el că Sibiu-Piteşti şi Iaşi-Târgu Mureş sunt priorităţi absolute ale Guvernului.
Miercuri, comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, a transmis deputaţilor din Comisia de Transporturi şi Infrastructură o scrisoare în care îi asigură că agreează solicitarea acestora ca Master Planul de Transport să fie supus consultării tuturor partidelor parlamentare şi societăţii civile.
În scrisoare, comisarul UE precizează că documentul nu este încă finalizat, iar cele mai recente discuţii dintre autorităţile române responsabil şi serviciile Comisiei s-au concentrat pe utilizarea unui număr limitat de criterii obiective pentru prioritizarea proiectelor, strategia de implementare a proiectelor şi evaluarea strategică de mediu.
1. Facem pariu?
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 08.05.2015, 10:38)
Dl.Rus este un mincinos cu grade, la fel ca si ceilalti. Facem pariu ca peste un an "masterplanul" va fi poate aprobat, dar in modificare si nimic nu va incepe in fapt? Si asta pana prin 2017 sau chiar 2019. Oricum, trenul dezvoltarii infrastructurii romanesti a trecut, ne asteapta niste ani groaznici, o sa "cada" toate infrastructurile, atat cele nationale cat si cele orasenesti, iar strainii vor opri in 2016 hemoragia de sustinere monetara si se vor confrunta si ei imedia dupa cu o alta criza, deci noi am ratat iar startul, ca natie. Trebuie sa mai asteptam inca vreo 5-7 ani pana vor avea iar alta sansa, dupa criza tarilor dezvoltate. Ce este groaznic este ca nimeni nu raspunde de nimic, nu plateste cu nimic, nu stie nimic. Politicienii care ne-au mentinut in intunericul acesta vor pleca, altii vor veni, si mai rafinati, sustinuti de actualii care vor fi mai intelepti in ipocrizie si minciuna, iar dinozaurii vor muri, altii vor imbatrani si vor deveni papusari. Cum spun tinerii de azi... cam nashpa... din nou si din nou...