Şeful Cancelariei primului ministru, Ionel Dancă, a anunţat vineri că a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă în şedinţa de Guvern de joi seara care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local de la autorităţile centrale, conform News.ro. El a precizat că decizia a fost luată pentru evitarea unui risc de dezangajare de peste două miliarde de euro din cauza unor proiecte întârziate sau care nu au fost pregătit suficient de guvernările anterioare.
"Ministerul Fondurilor Europene a propus şi a fost adoptată o ordonanţă de urgenţă care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale. Ceea ce instituie această ordonanţă de urgenţă este o soluţie aşteptată, cerută de foarte mult timp de către autorităţile locale care asistau neputincioase la modul în care unele rute de transport cu trafic intens pur şi simplu aglomerau comunităţile locale, aglomerau infrastructura de transport local la nivelul unor oraşe şi localităţi fără a putea interveni pentru modernizarea, extinderea sau reabilitarea acestor infrastructuri", a afirmat Ionel Dancă.
El a precizat că astfel drumuri naţionale, centuri ocolitoare pot fi executate de autorităţile locale, iar la finalizarea lucrărilor vor reveni la autorităţile centrale.
"Prin această ordonanţă de urgenţă, practic se dă posibilitatea autorităţilor locale să preia în gestiune şi în execuţie proiecte de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local fie prin autoritatea locală, fie prin asociaţii de dezvoltare intercomunitare pentru dezvoltarea şi execuţia unor lucrări pe infrastructură de interes naţional. Astfel, drumuri naţionale, centuri ocolitoare, care nu erau până în prezent în grafic de execuţie la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, de exemplu, vor putea fi transferate la autorităţile locale şi executate în gestiunea acestora, urmând ca după finalizarea lucrărilor acestea să revină în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi", a mai spus şeful Cancelariei primului ministru.
El a explicat că astfel se rezolvă o problemă majoră a Programului Operaţional Infrastructură Mare, adică un risc de dezangajare de peste două miliarde de euro.
"Prin acest mecanism se rezolvă o problemă acută a Programului Operaţional Infrastructură Mare, respectiv un risc de dezangajare de peste două miliarde de euro. Tocmai pentru că sunt proiecte care au întârziat, nu au fost pregătite suficient de către guvernările anterioare din lipsă de interes, din lipsă de competenţă şi acum acestea au posibilitatea să fie transferate la nivel local unde există voinţă şi interes major pentru realizarea acestora şi vor putea fi realizate astfel încât ca România să nu piardă banii europeni atât de importanţi pentru realizarea acestor proiecte", a mai declarat Ionel Dancă.
viewscnt
1. Ce inseamna "de interes local" ??
(mesaj trimis de Cristian în data de 12.06.2020, 17:10)
"transferul proiectelor de infrastructură rutieră şi feroviară de interes local de la autorităţile centrale la nivelul autorităţilor locale"
Daca un drum judetean trece prin centrul comunei sau a unui oras mic, uitat de Dumnezeu, de provincie, aceasta sosea este de interes national sau local?
Daca e de interes local cu ce bani va fi aceasta sosea asfaltata? Se va targui primarul comunei cu consiliul judetean sa scoata banul sau cum, ca nu inteleg.
Mie mi se pare o fuga de responsabilitate.. Au luat niste drumuri si le-au pus in carca autoritatilor locale care n-au bani nici de salarii in primarie.