Turiştii din Israel au generat, în prima jumătate a acestui an, 23% din veniturile înregistrate de Hotel Cişmigiu, parte a portofoliului Hercesa România din anul 2004. Pe locul al doilea din perspectiva cazărilor în Hotel Cişmigiu s-au situat turiştii din România, cu 21% din total, urmaţi de cei din Marea Britanie (8%), Italia (7%), Germania (6%) şi Ţările de Jos (4%). Indicatorul Average Daily Rate (ADR) a crescut cu 3% faţă de primele şase luni din 2023, iar gradul de dublă ocupare a fost de 1,4.
"Turiştii israelieni şi români au generat 44% din veniturile noastre din primele şase luni ale acestui an", a declarat Mirela Cojocaru, directorul general al Hotelului Cişmigiu. "Ne-am atins bugetul stabilit, care era cu 3% peste anul trecut şi am înregistrat o revenire semnificativă a rezervărilor din partea turiştilor din Israel, care reprezintă 23% din totalul cazărilor noastre din prima jumătate a anului. Deşi primele două luni au fost dificile din cauza scăderii numărului de rezervări din Israel, din martie situaţia s-a stabilizat, iar rezervările au revenit la nivelul de anul trecut", a adăugat Mirela Cojocaru.
Turismul de business continuă să fie principalul generator de venituri pentru Hotel Cilmigiu, cu un procent de 60% din total. Segmentul evenimentelor corporate, deservit de Hotel Cişmigiu prin cinci săli de conferinţă cu capacităţi cuprinse între 30 şi 70 de persoane şi un amfiteatru, a crescut cu 4% faţă de primele şase luni din 2023.
"Segmentul de leisure a contribuit în procent de 40% la veniturile hotelului din primele şase luni din 2024. Am observat o creştere notabilă a numărului de turişti italieni, care au ales România datorită costurilor mai reduse în comparaţie cu alte destinaţii europene. Evenimentele mari, precum concertele Coldplay, au contribuit semnificativ la ocuparea hotelului nostru, demonstrând că Bucureştiul devine o destinaţie atractivă pentru festivaluri şi concerte," a explicat Mirela Cojocaru.
La nivelul pieţei hoteliere din Bucureşti, Top 5 ţări din care provin turiştii este condus de România (40%), urmată de Israel (6,95%), Italia (6,65%), Marea Britanie (6,17%) şi Spania (4,86%). Turiştii care vizitează Bucureştiul aleg un sejur cuprins între 3 şi 7 nopţi în procent de 38%, cei care rămân 2 nopţi reprezintă 20% din total, iar cei care stau doar o noapte - 34%.