Testele efectuate în Italia asupra vehiculelor diesel cu motoare Euro 5 nu au arătat încălcări ale standardelor privind emisiile sau prezenţa unui software care să le permită maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale, a anunţat Ministerul Transporturilor de la Roma, transmit ANSA şi Reuters.
Au fost testate 18 vehicule de la diverşi producători auto, inclusiv şapte modele de la Fiat Chrysler Automobiles (FCA), reprezentând 70% din vehiculele diesel cu motoare Euro 5 care circulă în Italia.
"În urma efectuării testelor, nu s-au descoperit dispozitive ilegale care să încalce reglementările din UE privind emisiile", se arată într-un comunicat al Ministerul Transporturilor din Italia, conform Agerpres.
Raportul vine după ce ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, declara, luna trecută, că Uniunea Europeană trebuie să se asigure că maşinile Fiat Chrysler care încalcă reglementările privind poluarea sunt retrase de pe piaţă.
"Autorităţile italiene ştiau de câteva luni că Fiat, în opinia experţilor, utilizează dispozitive ilegale. Până acum, Fiat a refuzat să participe la clarificarea problemei, prin urmare Comisia Europeană (CE) trebuie să se asigure că este organizată o rechemare pentru vehiculele Fiat", a declarat Dobrindt.
Săptămâna trecută, FCA a recunoscut că autorităţile din SUA şi din alte state investighează producătorul auto italo-american pentru posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel.
Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA) a acuzat în ianuarie FCA că din 2014 foloseşte un soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor la peste 100.000 de camioane şi SUV-uri cu motoare diesel. FCA a încălcat reglementările instalând şi ţinând secret un soft la motoarele modelelor Jeep Grand Cherokee şi Dodge Ram 1500 produse în 2014, 2015 şi 2016, cu motoare diesel de trei litri, asamblate şi vândute în SUA. De asemenea, Agenţia pentru Protecţia Mediului verifică dacă dispozitivele auxiliare de control al emisiilor constituie "dispozitive de trucare a emisiilor" care sunt ilegale.
Conform raportului publicat recent de producătorul auto italo-american, sunt afectate aproximativ 104.000 de vehicule. FCA admite că a primit "'solicitări de informaţii şi citaţii'' de la unele autorităţi guvernamentale, inclusiv de la Departamentul american al Justiţiei, Autoritatea de Control a Pieţelor Financiare din SUA (Securities and Exchange Commission - SEC) şi Procuratură.
Deja grupul auto lucrează cu autorităţile din Germania, Olanda şi Italia şi se aşteaptă să fie contactat de Procuratura din Franţa.
FCA a dat asigurări că va colabora în continuare la toate investigaţiile, dar a recunoscut că nu a evaluat încă impactul financiar al investigaţiilor.
Investigaţiile vin după ce autorităţile de reglementare din SUA au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. În cazul FCA, softul nedeclarat care controlează emisiile le-a permis vehiculelor să genereze poluare excesivă, încălcând reglementările legale, susţine EPA.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2017, 10:21)
"Autorităţile italiene ştiau de câteva luni că Fiat Chrysler Automobiles, .... utilizează dispozitive ilegale." - toate aceste nivele ale normelor de poluare sunt artificiale/legislative nu din performante tehnice de atins in momentul dat, decit trisind. Atunci apar divergentele politice, datul la gioale, americanii europenilor si viceversa, ca si cu bancile europene peste ocean si cele americane in lumea veche. Cine are de "platit"? Corect. Contribuabilul care se lasa prostit de sistem. Care este efectul la noi? Introducerea, dupa scoaterea (suna cunoscut? )))) unei taxe a unei noi taxe insotita de "abtibildul" colorat de intrare in centrul orasului, de parca si suntem la nivelul "occidentului" mult visat in '89. De ce nu fac limitare acces in centru dupa principiul "Ceausist" una para azi una impara maine? In alte parti, inca cu tente comuniste, se practica cu succes, mai simplu de urmarit, se reduce la 1/2 traficul si nu mai suntem incarcati cu alte taxe (dar "pierde" statul din mulsoarea "vacii").