Peste jumătate dintre români au cumpărat produse IT&C de Crăciun, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, IT&C Consumer Trends.Live.
Dintre cei care au achiziţionat produse IT&C cu ocazia sărbătorilor de iarnă, 36% au ales magazinele specializate din mall-uri, iar 28% au optat pentru marketplace-urile din mediul online.
În medie, românii au cheltuit pe produsele din această categorie 1,230 lei. Însă media coşului de cumpărături a fost mai mare în cazul cumpărăturilor online (1,385 lei / cumpărătură), comparativ cu bugetul cheltuit în magazinele fizice (1,120 lei / cumpărătură).
Principalele articole IT&C către care s-au orientat consumatorii au fost telefoanele şi tabletele, alese de jumătate dintre consumatori (49%) în sesiunea de cumpărături din decembrie, iar 1 din 3 consumatori au achiziţionat laptop-uri & IT în aceeaşi perioadă.
În ceea ce priveşte retailerii aleşi, eMAG şi Altex se află în topul preferinţelor pentru toate categoriile analizate în cadrul primului studiu în timp real de pe piaţa IT&C din România: laptop-uri & IT; telefoane & tablete; TV, audio, video & foto; gadget-uri; gaming şi accesorii & altele.
eMAG este lider în topul achiziţiilor de telefoane, 28% dintre consumatori alegând brandul autohton, dar şi în topul achiziţiilor de laptopuri (40%).
Altex conduce topul achiziţiilor de tablete, fiind ales de 33% dintre consumatori, precum şi topul achiziţiilor de calculatoare tip desktop, fiind ales în acest caz de 37% dintre consumatorii de IT&C.
Din perspectiva satisfacţiei clienţilor, topul celor mai apreciate branduri din piaţa de IT&C este actualizat lunar şi poate fi accesat gratuit pe pagina dedicată studiului IT&C Consumer Trends.Live.
"Pentru a înţelege trendurile şi comportamentele consumatorilor în această piaţă, am lansat primul studiu de piaţă .Live din România, prin care monitorizăm industria IT&C, alături de alte 7 industrii.
Astfel, venim în ajutorul retailerilor cu un instrument de market intelligence unic, care oferă date în timp real direct de la consumatori. Pentru prima oară, putem analiza schimbările din piaţă, chiar în timp ce acestea au loc. " menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.