Jaguar Land Rover (JLR) a anunţa astăzi că va desfiinţa 5.000 de locuri de muncă, respectiv 8% dintr-un total de 40.000 de posturi din Marea Britanie, iar cei mai afectaţi vor fi angajaţi cu funcţii de conducere, cei din departamentele de marketing şi administraţie, relatează BBC.
Concedierile fac parte dintr-un plan de restructurare în valoare de 2,5 miliarde de lire sterline, pe fondul unei situaţii descrise de membri ai industriei auto ca fiind "o furtună perfectă".
Aceştia se referă la scăderea vânzărilor în China, a vânzărilor de automobile diesel şi a îngrijorării legate de competitivitatea Marii Britanii după Brexit.
JLR este expusă în special la primii doi factori.
China este cea mai mare şi mai profitabilă piaţă a JLR, dar vânzările din China au scăzut cu aproape 50% în ultimele luni, din cauza precauţiei cumpărătorilor în contextul tensiunilor comercial mondiale.
Relaţia dintre JLR şi reţeaua de vânzări din China a fost tensionată, dealerii solicitând termeni mai buni şi stimulente promoţionale.
JLR este şi una dintre cele mai expuse companii auto la confuzia cumpărătorilor faţă de oportunitatea de a cumpăra un automobil diesel după scandalul emisiilor automobilelor Volkswagen.
O proporţie de 90% dintre vehiculele JLR sunt diesel, cu toate că JLR a investit în vehicule noi, electrice şi hibride.
Concedierile care vor fi anunţate joi se adaugă altor restructurări, efectuate în 2018. Astfel, la Solihull, 1.000 de angajaţi au fost concediaţi în 2017. La Halewood, în Merseyside, au fost desfiinţate 180 de posturi. La Castle Bromwich, 1.000 de angajaţi au lucrat doar trei zile pe săptămână în ultimele trei luni din 2018.
În schimb, Jaguar a mărit numărul de angajaţi din străinătate, în China fiind angajate 4.000 de persoane, din 2014.
Compania a anunţat recent că va transfera toată producţia vehiculului Land Rover Discovery la o fabrică nouă din Slovacia, unde va angaja până la 3.000 de persoane.
Sindicatele vor analiza dacă planurile internaţionale ale JLR vor continua să includă investiţii care vor afecta activităţile din Marea Britanie. În plus, sindicatele sunt îngrijorate ca JLR să nu reducă permanent producţia din cauza unor factori negativi temporari.