"Japan Airlines" a cerut plasarea sub protecţia Legii falimentului

Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Internaţional / 20 ianuarie 2010

La finele lunii septembrie 2009, JAL avea datorii totale de 2.300 miliarde de yeni.

La finele lunii septembrie 2009, JAL avea datorii totale de 2.300 miliarde de yeni.

"Japan Airlines" Corp. (JAL), cea mai mare companie aeriană din Asia, a cerut, ieri, plasarea sub protecţia Legii falimentului, anunţă oficialii Guvernului de la Tokyo.

Compania, care a transportat cel puţin 45 de milioane de pasageri anul trecut, va continua să deruleze zboruri şi se va restructura în baza unui plan sprijint de guvern, care prevede reducerea datoriilor, eliminarea operaţiunilor neprofitabile şi accesul la noi invesiţii. JAL va renunţa la 15.600 de locuri de muncă, în baza planului de restructurare.

Înfiinţată în 1951, "Japan Airlines" a consemnat, în primul semestru al anului fiscal, care se încheie în martie, pierderi de 131 miliarde de yeni, ca urmare a declinului traficului aerian la nivel mondial, respectiv a concurenţei cu rivalul intern "All Nippon Airways" Co.

Potrivit planului, JAL va obţine minimum 900 de miliarde de yeni (10 miliarde de dolari), sub formă de credite şi capital nou de la "Enterprise Turnaround Initiative" Corp., societate sprijinită de statul nipon, dar şi de la un creditor guvernamental. Din suma mai sus amintită, "Enterprise Turnaround" va injecta în compania aeriană 300 de miliarde de yeni. Totodată, "Enterprise Turnaround" şi "Development Bank of Japan" vor acorda JAL o linie de credit de 600 de miliarde de yeni. În plus, companiei aeriene i se vor şterege datorii de 730 de miliarde de yeni.

Executivul nipon a decis să nu mai acorde sprijin financiar necondiţionat companiei, după ce i-a asigurat patru pachete de salvare, în decurs de nouă ani.

"Delta Air Lines" Inc. şi "American Airlines", cele mai mari companii aeriene din lume, au lansat oferte rivale ca să investească în JAL, ori într-o entitate restructurată, dorind să obţină acces la rutele din China şi Japonia. Ambele companii au anunţat că falimentul JAL nu le determină să renunţe la ideea unei investiţii în operatorul nipon de transport aerian. Surse apropiate JAL, citate de presa străină, afirmă că societatea niponă ar fi interesată să intre în alianţa SkyTeam, în care este parte "Delta", respectiv să părăsească alianţa Oneworld, în care activează "American Airlines".

Procesul de restructurare a JAL va fi condus de Kazuo Inamori, în calitate de director executiv. Inamori, în vârstă de 77 de ani, este fondatorul companiei "Kyocera" Corp. Preşedintele JAL, Haruka Nishimatsu, a demisionat ieri din funcţie.

În condiţiile actuale, JAL anticipează că va realiza un profit operaţional de 115,7 miliarde de yeni şi vânzări de 1.359 miliarde de yeni în anul fiscal ce se va încheia în martie 2012.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb