Aproape jumătate (41%) dintre respondenţii care au pierdut bani în tranzacţii online frauduloase nu şi-au recăpătat integral sumele furate, conform rezultatelor unui studiu Kaspersky Lab şi B2B International, trimise astăzi redacţiei.
Astfel, Kaspersky Lab sfătuieşte utilizatorii să îşi securizeze toate tranzacţiile online.
Deşi multe instituţii financiare susţin o politică de rambursare a banilor pierduţi în urma unor infracţiuni cibernetice, doar 59% dintre respondenţi au afirmat că şi-au recăpătat fondurile integral. Mai mult: 14% dintre victime au primit doar o compensaţie parţială, iar 27% dintre utilizatori nu au recuperat niciun ban. Aceste pierderi pot fi semnificative: în medie, suma sustrasă de infractorii cibernetici a fost de 313 dolari, iar 16% dintre respondenţi au raportat o pierdere de peste 1.000 de dolari.
În plus, nu toţi utilizatorii sunt conştienţi de pericolele fraudelor cibernetice: 16% dintre respondenţi consideră că infracţiunile cibernetice care implică furt de bani sunt rare şi puţin probabile. Doar 22% dintre utilizatori consideră că ar putea fi victime ale unui atac cibernetic. Totuşi, statisticile arată că aproximativ 52% dintre utilizatori s-au confruntat cu ameninţări cibernetice financiare cel puţin o dată în 2014, se mai arată în comunicat.
Elena Harcenko, Director Consumer Product Management la Kaspersky Lab, a declarat: "Chiar dacă eşti sigur că instituţia financiară sau magazinul online îţi va returna banii sustraşi ca urmare a unei fraude online, este recomandat să fii precaut. Într-adevăr, este posibil să îţi recuperezi toţi banii, deşi cifrele arată că asta se întâmplă în aproximativ jumătate dintre cazuri, însă stresul cauzat şi timpul pierdut sunt imposibil de compensat. De aceea, este important să acorzi o atenţie suplimentară protecţiei informaţiilor confidenţiale, inclusiv a datelor financiare".
Înfiinţat în 1997, producătorul rusesc de antiviruşi Kaspersky Lab oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, IMM-uri şi firme mari. Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 400 de milioane de utilizatori din întreaga lume.