Pe fondul ultimelor decizii luate de autorităţile olandeze pentru limitarea răspândirii virusului SARS COV-19, KLM Royal Dutch Airlines confirmă operarea normală a zborurilor europene şi intercontinentale, cu respectarea măsurilor impuse de autorităţi, potrivit unui comunicat de presă al Dutch Airlines.
Conform deciziilor recente luate de autorităţile olandeze, toţi pasagerii care se îmbarcă pe zboruri ce au ca destinaţie finală sau intermediară aeroportul Schiphol din Amsterdam trebuie să prezinte un test PCR negativ efectuat cu maxim 72 de ore înainte de aterizarea în Amsterdam şi un test antigen efectuat cu maxim 4 ore înainte de îmbarcarea pe zbor.
Pentru pasagerii din România, şi în special pentru zborurile cu plecare dimineaţă, câteva clinici medicale din Bucureşti şi-au extins programul astfel încât pasagerii să îşi poată face testul antigen înainte de a se îndrepta spre aeroport, şi astfel să se încadreze în termenul de 4 ore destinat testelor rapide antigen. Deocamdată, acestea sunt Complet Medical din Otopeni (www.completmedical.ro) şi OK Medical din Bucureşti (www.okmedical.ro)
Informaţii despre restricţiile de călătorie şi documentele necesare pentru toate destinaţiile KLM sunt actualizate în permanenţă pe https://klm.traveldoc.aero
Modificări gratuite pentru rezervările pasagerilor care nu pot realiza la timp testul PCR
În urma deciziei efectuării obligatorii a testului PCR, toţi pasagerii care au achiziţionat bilete pe zborurile operate de Air France şi KLM şi care au nevoie de timp pentru a obţine testul, pot beneficia de schimbarea biletului de avion, indiferent de destinaţie. Această opţiune este valabilă până pe 31 martie 2021, iar reprogramarea zborului se va face în termen de 4 zile de la data iniţială a călătoriei sau la următorul zbor disponibil. Reemiterea biletului de avion trebuie completată cu minim 2 zile înainte de data călătoriei iniţiale şi de ziua plecării.
Acest serviciu va fi oferit gratuit, pentru rezervarea zborurilor în aceeaşi cabina de transport, pe zborurile operate de Air France/KLM/Delta/Virgin Atlantic.
Menţinerea operaţiunilor de zbor în funcţiune într-un mod sigur şi responsabil este şi rămâne prioritatea KLM, în special de la izbucnirea pandemiei COVID-19, la începutul anului 2020. Acest lucru a permis companiei să opereze zboruri esenţiale, de repatriere şi zboruri de marfă până în prezent. În plus, KLM a luat numeroase măsuri de siguranţă la bord, precum utilizarea de filtre HEPA, a măştilor de faţă şi ajustarea serviciului de bord. Siguranţa şi sănătatea clienţilor şi personalului KLM reprezintă cea mai mare prioritate pentru companie.
Ca noutate, toate echipajele KLM se vor testa pe aeroportul Schiphol din Amsterdam înainte şi după fiecare zbor.