Kuma România, unul dintre principalii producători autohtoni de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, consideră că ţara noastră este una dintre ţările cu potenţial, de care investitorii străini sunt direct interesaţi, în special datorită locaţiei geografice, dar şi a nivelului înalt de calificare al forţei de muncă, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Fiind cea de-a doua companie daneză intrată pe piaţa locală, în 1998, Kuma şi-a realizat investiţiile propuse, atât în ceea ce priveşte extinderea afacerii, cât şi în dezvoltarea business-ului, a produselor, indiferent de contextul economic sau dificultăţile întâmpinate, precum cele legate de sistemul birocratic.
"În momentul în care am intrat pe plan local ne-am lovit de greutăţile birocratice ale sistemului, de nivelul inflaţiei de 60 - 65% din acea perioadă şi, nu în ultimul rând, de mentalitatea de a face business în România, de lipsa predictibilităţii", a declarat Camelia Olesen, Director Executiv Kuma România.
Potrivit afirmaţiilor sale, o altă problemă pe care Kuma a întâmpinat-o pe plan local a fost imposibilitatea de a estima costurile de producţie şi cele de vânzare, în condiţiile în care preţul materiilor prime se raporta la un curs valutar fluctuant.
"În ciuda dificultăţilor, am considerat că investiţiile pe piaţa românească reprezintă o oportunitate şi, de-a lungul ultimilor 14 ani, am investit 2,5 milioane de euro. Menţionez că în această perioadă am observat o schimbare constantă în bine a mediului de business local", a mai adăugat Camelia Olesen.