LA PATRU ANI DE LA ÎNFIINŢARE Veranda Mall se reinventează în pandemie

Adelina Toader
Ziarul BURSA #Companii / 25 noiembrie 2020

Veranda Mall se reinventează în pandemie

Mall-ul şi-a lansat propriul magazin online pentru a veni în sprijinul magazinelor partenere care nu înregistrau vânzări când mall-urile erau închise

2020 nu a fost un an al investiţiilor, în special pentru domeniul retail. În pofida tuturor provocărilor întâmpinate de malluri în prezent, Veranda Mall a reuşit însă să bifeze o serie de premiere pe plan local şi internaţional.

Astfel, a deschis primul Cinemax din ţara noastră, a devenit primul mall cu o platformă proprie de e-commerce, primul care lansează o colecţie proprie de haine şi a derulat proiecte pentru cartierul Obor care au depăşit graniţele ţării şi "graniţele" sectorului din care face parte.

Maria Crăciun, Center Manager Veranda Mall, ne-a declarat că 2020 a fost un an în care majoritatea eforturilor au fost axate pe stabilizarea modelului de business şi a veniturilor în contextul pandemiei, ceea ce a presupus atât reduceri de buget pe anumite categorii, cât şi investiţii în altele, unele mai dificil de cuantificat.

Totodată, domnia sa ne-a transmis că lansarea magazinului online a fost foarte bine primită pe piaţă, până în prezent.

"Există un interes al comercianţilor, datorat modelului de business şi unor condiţii comerciale favorabile pentru toate părţile, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Am petrecut ultimele luni investind pentru a dezvolta capacitatea de marketing, prin parteneriatele cu Edrone şi Kooperativa 2.0, principalii parteneri din acest segment, şi continuăm şi eforturile de atragere a unor noi selleri pe platformă. Vizăm anumite ancore din zona de fashion, cu care suntem în discuţii, despre care vom comunica însă în momentul în care ajungem la un acord", ne-a mai spus Maria Crăciun.

În prezent, Veranda Mall continuă să se concentreze pe proiectele dedicate cartierului Obor, diversificarea ofertei din shop-ul online şi îmbunătăţirea procesului de angajare în retail, unul dintre cele mai afectate de pandemie.

De altfel, încă de la început, Veranda Mall a venit cu un model de centru comercial diferit, identificându-se ca fiind un mall de proximitate, dedicat în primul rând clienţilor şi comunităţii din care face parte. A pornit cu un mix echilibrat de chiriaşi, adaptat la provocările şi la specificul zonei, atent la nevoile comunităţii şi cu o dezvoltare treptată şi în ton cu tendinţele din piaţă, după cum susţin reprezentanţii companiei.

Reprezentanta Veranda Mall a precizat: "Am reuşit astfel, în plan local, să ne consolidăm poziţia în cartier, dar şi să creştem brandul chiar şi dincolo de graniţele ţării cu magazinul online şi nişte acţiuni inedite de comunicare".

Următorul pas pe care Veranda Mall îl vizează este dezvoltarea segmentului fashion.

"În continuare, eforturile noastre se îndreaptă spre diversificarea mixului de magazine pe segmentul Fashion. De altfel, lansarea propriei colecţii capsulă de haine împreună cu mysimplicated şi Tammy Lovin a marcat şi un moment important pentru strategia noastră de dezvoltare", a mai adăugat Maria Crăciun.

În octombrie 2020, mall-ul a devenit primul centru comercial din România cu o linie proprie de haine care celebrează cartierul Obor. Printurile pieselor vestimentare reprezintă elemente reale stilizate cu ajutorul printurilor 3D, ce pot fi regăsite în planul fizic al Pieţei Obor şi Veranda Mall.

Imaginea colecţiei a fost Ana Tobor, primul influencer virtual din ţara noastră, iar reprezentanţii mall-ului şi-au dorit astfel să atragă atenţia asupra cartierului ce are o istorie bogată şi care mizează pe un mix de stiluri şi culturi.

"Am ajuns la o maturitate care ne permite, chiar şi în contextul pandemiei, să echilibrăm şi mai bine mixul de chiriaşi. Pentru noi, acest lucru presupune branduri mai cunoscute de fashion şi concepte de tip outlet, dintr-o zonă mid-range, care să completeze atât oferta noastră, cât şi nevoile clienţilor din proximitate", spune reprezentanta centrului comercial.

Colecţia capsulă este disponibilă şi ea în magazinul online, lansat într-un timp record de către Veranda Mall pentru a veni în sprijinul magazinelor partenere care nu înregistrau vânzări când mall-urile erau închise. În prezent, clienţii au acces pe platformă la produsele a şase magazine din centrul comercial, iar până la sfârşitul anului reprezentanţii mall-ului vor semna parteneriate cu alte şase.

"Ne dorim să avem o diversitate de branduri care să satisfacă dorinţele clienţilor, şi lucrăm în paralel la creşterea numărului de selleri, şi implicit a portofoliului de produse, a experienţei de cumpărare de pe site şi a notorietăţii marketplace-ului", a declarat Lucian Caruceriu, project owner Marketplace Veranda.

Acesta a mai adăugat: "Am investit mult timp în alegerea partenerilor potriviţi pentru infrastructura marketplace-ului, astfel încât aceştia să aibă sens pentru modelul nostru de business şi direcţia în care vrem să mergem. Pe lângă Vtex, care între timp a devenit un unicorn după o rundă imensă de finanţare încheiată cu succes, am pornit şi un alt parteneriat cu un startup din domeniul martech - platformă de automatizări de marketing, edrone".

Deşi nu are în plan investiţii majore pentru 2021, reprezentanţii mall-ului ne-au transmis că anul viitor vor continua să transforme organizaţia într-una mai modernă şi modelul de business către unul mult mai agil şi bazat pe date (data driven).

"Am început acest proces, care poate fi inclus în categoria mai largă a digitalizării, în 2019, şi vom continua şi pe parcursul anului următor pentru a finaliza integrarea tuturor surselor de date interne şi a ne putea dezvolta anumite capabilităţi de generare şi analiză de date foarte utile în contextul de faţă, inclusiv posibilităţile de măsurare a comportamentului clienţilor şi a tendinţelor din proximitate şi din piaţă", ne-au precizat reprezentanţii Veranda Mall.

Totodată, în 2021, Veranda Mall are în plan continuarea proiectelor de CSR cu care a reuşit să obţină recunoaştere internaţională, în încercarea de a se dedica oamenilor şi comunităţii din cartierul Obor. Totodată, la începutul anului viitor, Veranda Mall se pregăteşte să anunţe lansarea unei platforme de învăţare şi recrutare pentru angajaţii şi angajatorii din segmentul retail.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb