"Lafarge" SA, cel mai important producător mondial de ciment, a înregistrat o pierdere netă de 17 milioane de euro în primul trimestru din 2009, comparativ cu un profit net de 150 de milioane de euro în urmă cu un an, întrucât scăderea activităţii din construcţii a afectat cererea de ciment pe plan mondial. Analiştii anticipau o pierdere netă mai mare: 23,5 milioane de euro.
Profitul operaţional al companiei franceze a scăzut cu 35% în perioada ianuarie-martie 2009, la 335 milioane de euro (448,6 milioane de dolari), de la 512 milioane de euro în primul trimestru din 2008. Aşteptările erau de 311 milioane de euro.
Vânzările "Lafarge" au scăzut cu 9,3%, la 3,63 miliarde euro, din cauza declinului cererii pentru materiale de construcţii în Statele Unite, Europa şi statele emergente. Analiştii anticipau 3,64 miliarde euro.
La finele lunii aprilie, "Lafarge" a finalizat o majorare de capital în valoare de 1,5 miliarde euro, menită să reducă datoriile generate de achiziţia "Orascom Cement".