Legea Dării în plată a fost adoptată de Parlament

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 13 aprilie 2016

Legea Dării în plată a fost adoptată de Parlament

Actualizare 17:38 Dan Suciu: "Legea privind darea în plată nu are un caracter social atât de pronunţat cât ar fi dorit Guvernul"

Dan Suciu, purtătorul de cuvânt al Guvernului, a declarat astăzi că, din păcate, Legea privind darea în plată nu are un caracter social atât de pronunţat cât ar fi dorit Executivul, transmit surse din presă.

Întrebat dacă Executivul condus de Dacian Cioloş ia în calcul să sesizeze Curtea Constituţională în acest caz, Dan Suciu a precizat că nu s-a discutat acest subiect.

"Am văzut că a trecut de votul Camerei darea în plată. S-a ţinut cont de anumite aspecte pe care şi Guvernul le solicita pentru instaurarea şi clarificarea caracterului social al acestui proiect de lege. Acesta a fost obiectivul principal al Guvernului, vorbim de programul «Prima Casă», care trebuie să fie eliminat, şi instaurarea unui plafon. Mai avem şi alte condiţii. Din păcate, nu are un caracter social atât de pronunţat cât ar fi dorit Guvernul şi rămân anumite rezerve legate de retroactivitate, rezerve pe care le exprimase şi CSM, şi Ministerul Justiţiei. E un proiect care a trecut de Cameră, nu avem o altă poziţie în acest moment legat de legea respectivă", a afirmat Dan Suciu, într-un briefing la Palatul Victoria.

(S.A.)

----------

Actualizare 17:05 CPBR solicită instituţiilor abilitate să sesizeze CCR în legătură cu Legea dării în plată

Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR) solicită instituţiilor abilitate să-şi exercite prerogativele şi să sesizeze Curtea Constituţională a României în legătură cu Legea dării în plată, în vederea verificării constituţionalităţii acesteia, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.

"Referitor la Proiectul de Lege privind darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credite, având în vedere că, în prezent, acesta a fost adoptat de către Parlamentul României urmare a cererii de reexaminare a Preşedintelui României, Consiliul Patronatelor Bancare din România (CPBR), ale cărui bănci membre deţin peste jumătate din totalul activelor bancare la nivelul întregului sistem, solicită cu toată responsabilitatea instituţiilor abilitate să-şi exercite prerogativele şi să sesizeze Curtea Constituţională a României în legătură cu această Lege, în vederea verificării constituţionalităţii acesteia", se arată în comunicat.

CPBR precizează că atât Guvernul României, în punctul de vedere emis cu privire la această lege transmis Camerei Deputaţilor, cât şi Ministerul Justiţiei şi Consilul Superior al Magistraturii au sesizat deja "în mod formal o serie de aspecte de neconstituţionalitate a legii".

Potrivit CPBR, aceste aspecte de neconstituţionalitate sunt reprezentate de: încălcarea principiului neretroactivităţii legii civile (prin aplicarea mecanismului dării în plata contractelor în curs de derulare dar şi asupra procedurilor de executare deja începute/finalizate), încălcarea dreptului de proprietate privată (prin privarea forţată a instituţiilor de credit de bunurile proprii - drepturile de creanţă), precum şi de discriminarea creditorului ipotecar în raport cu alţi creditori.

"Toate aceste aspecte de neconstituţionalitate sesizate în mod repetat atât de către comunitatea bancară cât şi de instituţiile mai sus menţionate au fost ignorate de către Parlamentul României şi subzistă ca atare în formă finală a Legii adoptată de către Parlament", menţionează CPBR.

Consiliul îşi menţine declaraţiile anterioare privind "efectele adverse pe care legea, în forma adoptată astăzi de Parlamentul României", le va produce la nivelul întregii economii şi reaminteşte, cu această ocazie, poziţiile critice exprimate de către Banca Centrală Europeană, Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană privind prevederile legii.

"Referitor la măsurile pe care băncile le vor întreprinde după intrarea în vigoare a legii, menţionăm că CPBR, ca organizaţie patronală, nu este în măsură să le evidenţieze, acestea ţinând de politicile comerciale şi de risc ale fiecărei bănci în parte", se mai arată în comunicat.

(S.A.)

-----------

Actualizare 16:57 ARB: "Comunitatea bancară rămâne la aceeaşi părere conform căreia legea dării în plată va avea un impact negativ asupra stabilităţii financiare"

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) transmite că a luat notă de votul Parlamentului privind aprobarea Legii dării în plată, iar comunitatea bancară rămâne la opinia conform căreia legea va avea un "impact negativ asupra stabilităţii financiare", potrivit unui comunicat trimis redacţiei.

"Comunitatea bancară rămâne la aceeaşi părere conform căreia Legea dării în plată va avea un impact negativ asupra stabilităţii financiare, aşa cum pentru prima oară s-a considerat de către Banca Naţională a României în sensul identificării unui risc sistemic sever determinat de cadrul legislativ incert şi impredictibil în domeniul financiar bancar", se arată în comunicat.

Potrivit ARB, mesaje similare au fost transmise şi de către Comisia Europeană, Banca Centrală Europeană şi Fondul Monetar Internaţional.

"Există interpretări clare ale industriei financiare, ale Preşedinţiei şi Guvernului României, Băncii Centrale Europene şi ale Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la posibilele elemente de neconstituţionalitate şi de hazard moral. Aceste elemente de neconstituţionalitate împreună cu modificarea sau afectarea contractelor încheiate legal cu băncile în trecut vor fi luate în considerare de către instituţiile de credit cu privire la modul în care vor reacţiona la impactul acestei legi", precizează Asociaţia Română a Băncilor.

(S.A.)

----------

Actualizare 16:39 Alina Gorghiu: "PNL a reuşit să promoveze darea în plată, azi mulţi se vor proclama susţinători eterni"

Alina Gorghiu, copreşedinte al PNL, a declarat astăzi că partidul său a reuşit să promoveze acest proeict şi că ştie foarte multe persoane care se vor declara "susţinători eterni", informează surse din media.

"Partidul Naţional Liberal a reuşit să promoveze proiectul legat de darea în plată. Ştiu că foarte mulţi astăzi se vor proclama susţinători eterni, permanenţi ai acestui proiect, însă dumneavoastră ştiţi foarte bine cum a evoluat şi cât de sinuos a fost parcursul la această lege", a afirmat Gorghiu.

Aceasta a precizat că se bucură că a fost adoptat proiectul şi că trebuie elaborate mai multe reglementări în domeniul bancar.

"Mă bucur că a devenit realitate astăzi, sunt convinsă că în domeniu trebuie elaborate multe reglementări astfel încât să avem un mediu financiar bancar mai prietenos, mai disponibil, mai deschis la discuţii cu consumatorii, cu clienţii", a mai spus Gorghiu.

Copreşedintele PNL a mai declarat că "n-au fost exagerări de nicio parte'' şi că proiectul "armonizează" poziţiile bancherilor cu cele ale consumatorilor.

"N-au fost exagerări de nicio parte, proiectul este unul care practic armonizează poziţiile sistemului bancar cu cele ale consmatorilor. Va deveni realitate în 15 zile de la promulgare şi sunt sigură că cei care sunt sub incidenţa acestei legislaţii se vor bucura că există această pârghie pentru împărţirea riscului între bancă şi client", a adăugat Gorghiu.

(S.A.)

----------

Actualizare 16:32 Monica Calu, Asociaţia Parakletos: "Adoptarea Legii dării în plată - o eliberare a datornicilor din anumite contracte de împrumut mult prea împovărătoare"

Doamna Monica Calu, co-fondator al Asociaţiei Parakletos, ne-a declarat că speră, odată cu adoptarea Legii dării în plată, să înceapă o nouă etapă, "de normalitate şi echilibru în relaţia dintre bănci şi consumatorii care au credite cu garanţii imobiliare".

"Va fi o eliberare a datornicilor din anumite contracte de împrumut care s-au dovedit a fi mult prea împovărătoare", a punctat doamna Monica Calu.

Aceasta a precizat că legea este cu atât mai necesară cu cât există mulţi consumatori aflaţi acum în executare silită sau cu dificultăţi la plata ratelor la credite, "iar gradul mare de îndatorare al acestor persoane face ca un număr însemnat de familii să ducă o existenţă precară, plină de privaţiuni".

"Pentru contractele viitoare, acest act normativ este un instrument adecvat pentru a determina băncile să desfăşoare relaţii contractuale corecte cu debitorii, prin punerea pe piaţă a unor produse cu clauze transparente şi cu costuri predictibile", a mai declarat doamna Calu.

(S.A.)

----------

Actualizare 15:33 Dragnea: "Prin Legea dării în plată am vizat şi înţelegerea de către sistemul bancar a unui rol civic"

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a declarat astăzi că, prin votul dat pentru Legea dării în plată, social-democraţii au vizat ajutorarea unei categorii de persoane cu probleme, neafectarea programului "Prima Casă", dar şi înţelegerea de către sistemul bancar a unui rol civic pe care trebuie să-l aibă, transmit surse din media.

Preşedintele PSD a mai spus că nu trebuie împăcate poziţia parlamentarilor PSD care au votat Legea dării în plată cu avertismentul lansat de guvernatorul BNR la adresa actului normativ.

"În primul rând, nu susţinem tipul acesta de abordare în care iniţiatorul sau iniţiatorii, prin vocea dumnealui (Daniel Zamfir, n.r.), lansează un atac la adresa guvernatorului BNR. În aceste zile, în această perioadă, în această conjunctură, exact asta ne mai trebuie în România să începem un atac la Banca Naţională. Pe noi ne-a interesat ca această lege să atingă nişte obiective esenţiale pentru noi, să fie o lege care să-i ajute pe cei care într-adevăr au probleme, cei care şi-au luat credit doar pentru o locuinţă, pe cei care nu au luat credite de milioane şi milioane pentru a-şi face locuinţe sau alte spaţii", a precizat Liviu Dragnea.

Acesta a menţionat că PSD a fost de asemenea interesat ca programul "Prima Casă" să nu fie afectat.

"Aceste obiective au fost atinse în sensul acesta, am gestionat discuţiile şi în comisii, şi în plen. Sunt obiective pe care ni le-am asumat demult (...) şi care au fost atinse în final. Forma iniţială (a legii, n.r.) era clar că nu mai putea să rămână. De aici încolo, discuţii între BNR, iniţiatori, parlamentari, alţi comentatori ne interesează mai puţin. Este important ca şi sistemul bancar să înţeleagă că au şi un rol civic. Trebuie să fie interesaţi de ceea ce se întâmplă în societate şi trebuie să fie o relaţie corectă. În sensul că şi firmele, şi cetăţenii susţin sistemul bancar prin depunerile de acolo, dar şi sistemul bancar trebuie să întoarcă această susţinere şi să nu fie imun atunci când apar fenomene de masă cum se pare că au fost şi aici", a mai afirmat astăzi liderul PSD.

(S.A.)

---------

Actualizare 13:05

Legea Dării în plată a fost aprobată în plenul Camerei deputaţilor, urmând să fie trimisă din nou la promulgare.

Legea a trecut cu 207 voturi "pentru", un vot împotrivă şi o abţinere.

Iniţiatorul legii, Daniel Zamfir a spus: "Este o manipulare ordinară să spui că Legea dării în plată aruncă în aer sistemul bancar".

Iniţiatorul legii, Daniel Zamfir, deputat PNL, a spus că în timpul procedurii legislative băncile şi BNR au dus o adevărată campanie de manipulare: "Este o manipulare ordinară să spui că Legea dării în plată aruncă în aer sistemul bancar". Parlamentarul a cerut guvernatorului BNR să oprească această manipulare.

Liviu Dragnea a declarat: "În numele PSD, vreau să le doresc succes tuturor celor cărora această lege se adresează. Nu a câştigat niciun parlamentar, niciun om politic ci câteva mii de cetăţeni. Nu am fost de acord ca această lege să fie pătimaşă, să rămână fără plafon şi să beneficieze de ea cei care au luat împrumuturi de milioane de euro ca să îşi cumpere case".

Adrian Vasilescu a precizat că BNR nu are niciun comentariu oficial în momentul de faţă.

(I.D.)

-------

Actualizare 11:33

Legea dării în plată a fost adoptată pe articole de Camera Deputaţílor în forma ieşită de la Comisia Juridică, iar votul final urmează în jurul orei 13. Susţinătorii legii sunt prezenţi în plen în număr mare.

Majoritatea grupurilor parlamentare s-au declarat de acord cu acest proiect care a fost modificat la solicitarea şefului statului şi care urmează să intre la vot final în plen la ora 13,00.

"Chinurile facerii au fost destul de lungi pentru acest proiect legislativ, dar bine că până la urmă lucrurile s-au finalizat cu bine. Printre cele câteva principii care au făcut ca de la bun început PSD să se poziţioneze de partea acestei legi amintesc faptul că prin ea nu va avea de suferit programul guvernamental 'Prima casă'. A apărut acea necesitate de a reduce acel plafon, nu sunt foarte tare de acord cu afirmaţia că plafonul este discriminatoriu. Un plafon de 250.000 de euro reprezintă cam majoritatea cazurilor care ar putea să subscrie unei caracteristici sociale. Un alt principiu este că acest proiect se aplică numai acelor imobile care au caracter de locuinţă şi pentru o singură locuinţă", a spus, la dezbateri, deputatul PSD Marian Neacşu.

La rândul său, liderul deputaţilor liberali, Eugen Nicolăescu, a menţionat că PNL va vota acest proiect, pentru că este una dintre "cele mai aşteptate legi de societatea românească''.

"Am plecat de la ceea ce societatea românească aştepta de la parlamentari şi poate că ar trebui să subliniem faptul că facem o lege cerută de cetăţeni. Cred că Parlamentul a găsit o formulă care creează echilibru între cetăţean, în calitatea lui de împrumutat, şi sistemul bancar, în calitatea lui de finanţator al multor activităţi din societatea românească. Este un lucru important, cetăţeanul iese în faţă, este respectat, este tratat cu demnitate. Împărţirea riscului între cei doi parteneri este, cred, în premieră în România", a spus Nicolăescu.

Şi reprezentantul grupului minorităţilor Dragoş Zisopol a anunţat că grupul său va vota pentru acest proiect, "pentru că aduce în centrul atenţiei o dată în plus o problemă fundamentală - coeziunea socială".

Liderul grupului UDMR, Mate Andras, a arătat că parlamentarii Uniunii susţin acest proiect, dar că acesta rezolvă doar o parte a acestor "situaţii nefericite".

"UDMR a mai depus şi un alt proiect de lege care se referă la acele credite care nu au drept ipotecă un imobil şi sunt luate în franci elveţieni. Să ne gândim să accelerăm şi acea lege pentru că rezolvăm o altă situaţie", a menţionat el.

Deputatul ALDE Cornelia Negruţ a spus că şi parlamentarii acestui grup vor vota proiectul de lege.

"Este o lege bună care ia în calcul poziţia BNR, poziţia deponenţilor şi poziţia specialiştilor în finanţe. Vorbim despre o lege bună pentru toţi românii", a susţinut Negruţ.

----

Actualizare 11:10 Zamfir: "Darea în plată - o lege care va aduce echilibru în raporturile dintre clienţi şi bancă"

Deputatul liberal Daniel Zamfir a afirmat miercuri că proiectul legii dării în plată nu a fost gândit împotriva sistemului bancar, ci va fi un act normativ care va aduce un echilibru în raporturile între clienţi şi bancă.

El le-a cerut colegilor deputaţi să voteze legea aşa cum a ieşit ea din Comisia juridică.

"Nu am gândit-o ca pe o lege împotriva sistemului bancar, ci, din contră, ea a vrut şi va fi o lege care va aduce un echilibru în raporturile între clienţi şi bancă. Nu am gândit-o ca fiind o lege de protecţie socială pentru anumite categorii defavorizate, pentru că cei care astăzi sunt în nevoie nu sunt categorii defavorizate, sunt oameni activi, sunt oameni care au poate două - trei locuri de muncă, dar care, din cauza clauzelor abuzive, nu îşi mai pot plăti ratele la bancă", a declarat Zamfir, iniţiatorul proiectului.

El a adăugat că, în urma cererii de reexaminare formulate de şeful statului, legea dării în plată a suferit câteva modificări importante faţă de varianta votată în noiembrie anul trecut.

"Ca urmare a cererii de reexaminare a preşedintelui, legea dării în plată a suferit, faţă de varianta votată în noiembrie anul trecut, câteva modificări importante. Preşedintele ne-a cerut să ne pronunţăm fără echivoc asupra persoanelor care beneficiază de această lege. Am făcut-o. Am stabilit fără echivoc că de legea dării în plată beneficiază doar persoanele fizice care au calitatea de consumator, nu şi persoanele fizice care au luat credite în vederea derulării unor afaceri, respectiv profesioniştii", a punctat Zamfir.

Un alt amendament aprobat în Comisia juridică a fost acela că de legea dării în plată vor beneficia şi cei care au fost deja executaţi silit şi s-a instituit un plafon care a crescut la 250.000 de euro.

"Noi, PNL, credem că stabilirea unui plafon ridică probleme de discriminare, pentru că aici nu este vorba de veniturile unei persoane, ci de o datorie şi credem că nu poţi discrimina persoane în funcţie de datoria pe care o au la bancă", a explicat Zamfir.

Deputatul a susţinut că parlamentarii trebuie să intervină cu un proiect de lege şi pentru cei care au contractat credite prin programul "Prima Casă".

"În situaţia în care ei nu pot plăti, pe lângă faptul că îşi vor pierde casa, statul român se va îndrepta împotriva lor pentru a-şi recupera ceea ce a plătit băncii prin ANAF şi îi va urmări probabil tot restul vieţii şi atunci vom avea o categorie discriminată. Şi, până la urmă, dintr-un avantaj, care era acel avans mic, să se transforme într-un coşmar, în situaţia în care nu pot plăti rata la bancă. Ca atare, trebuie să intervenim rapid cu un proiect de lege, să găsim o soluţie şi pentru cei cu 'Prima Casă'", a conchis Zamfir.

Proiectul legii dării în plată a fost introdus miercuri pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputaţilor, la prima poziţie, pentru a fi dezbătut şi votat.

Cel care a cerut introducerea proiectului pe ordinea de zi a fost liderul grupului parlamentar al PSD Florin Pâslaru.

"Eu cred că astăzi e o zi importantă în activitatea noastră de parlamentari şi vreau să vă spun că, în urma discuţiei cu ceilalţi colegi şi cu lideri ai grupurilor parlamentare, am hotărât ca legea de care se discută foarte mult în spaţiul public şi care este foarte necesară pentru români - darea în plată a unor bunuri imobile în vederea stingerii obligaţiilor asumate prin credite - să o trecem pe ordinea de zi, pe primul punct", a spus Pâslaru în plen.

(I.D.)

----

Legea Dării în plată a fost introdusă pe ordinea de zi în plenul Camerei Deputaţilor, după cum a anunţat deputatul Cătălin Zamfir pagina sa de Facebook. Votul este programat să înceapă la ora 12:00.

La mai mult de trei luni de la întoarcerea ei în Parlament, Legea dării în plată a trecut, săptămâna trecută, de Comisia Juridică din Camera Deputaţilor.

Deputaţii au votat legea care prevede stingerea datoriei odată cu cedarea către bancă a imobilului pus garanţie într-un contract de împrumut, cu următoarele amendamente: plafonul pentru suma împrumutată la momentul contractării creditului a fost stabilit la 250.000 de euro, de la 150.000 euro cât fusese iniţial; creditele contractate prin Programul Prima Casă au fost eliminate de sub efectele legii; de noile reglementări vor beneficia şi debitorii deja executaţi silit; toate creditele ipotecare luate pentru realizarea unei locuinţe, indiferent că au fost garantate cu un teren, vor intra sub auspiciile textului legislativ.

Atât consumatorii, cât şi iniţiatorii legii s-au declarat mulţumiţi de forma în care a fost adoptată aceasta de comisia de specialitate.

Deputaţii au votat şi ca legea să nu se aplice consumatorilor condamnaţi printr-o hotărâre definitivă pentru infracţiuni în legătură cu împrumutul pentru care solicită darea în plată.

Opinia Cititorului ( 88 )

  1. Doamne, cata liniste...Mai respirati, baieti...mai respirati....

    Multumim Dle Daniel Catalin Zamfir. Nu vrem mila. Aceasta lege este un drept recastigat. Toti in 2006-2008 am semnat si am garantat cu acest bun. Si atat. Ca s-au schimbat ulterior regulile jocului, e doar vina bancilor. Ele au facut lobby sa se modifice codul civil, ele au facut ca acest bun adus garantie, sa NU mai fie suficient, si s-a introdus sintagma: "pana la indestularea bancii".......

    1. tu vorbesti, debitor iresponsabil, nu stii cand sa te opresti din consum, imbuibatule

      Parazitul bancard numeste imbuibat o victima a parazitarii bancare.

      este o victima a propriei lacomii, imbuibatule

      Parazitii bancarzi s-au trezit cu LDP in brate. De baieti buni ce erau vor incasa niste pierderi frumusele, nu atat din abandonuri cat mai ales din renegocierile cu clientii care le pot arunca cheitele in ochisorii lor de paraziti burdihanosi.

      Cred ca a prins dub un elicopter care arunca bani tiparit de Bce, altfel nu imi explic.

    Aceeasi lacomie a bancilor care va distruge si UE.

    1. Dar cu lacomia celor care se imprumuta peste puterile lor de restituire cum ramane ?

      Ramane sa-ti dai tu doua palme!

      iar tu sa-ti tragi doi pumni

      Ca sa putem incuraja hotia,ca si sport national !?

      Crezi că o bancă a dat împrumut peste puterea de rambursare a unui client ?

      Blanitza de la Cisnadie e cam agresiva. De ce oare?

      Cu acte false,cu declaratii inexacte,cu venituri din contracte de munca, de inchiriere,de instrainare a unei proprietatii,etc-contrafacute- se pot lua si credite bancare,

      Oho si inca cum! Au luat unii cu sacul! Gaseai in 2007 de cumparat adeverinte de salariu false. Iti veneau aia de la firmele de brokeraj cu ele in mapa. Acum facem pe niznaiul si ne dam amarati.

      Ai nevoie de balamuc urgent sambatare!!!

      nu, un client a luat credit peste puterea lui de rambursare, nu ai de ce sa il aperi pe un astfel de iresponsabil, sa plateasca pana ii sar ochii din cap

      să primească banca până nu mai poate dacă a dat împrumut peste puterea de rambursare a clientului !

      Prietene, bati campii. Ai legi pentru acte false, e chestie de politie.

      Ramane sa-ti dam o m..e!!!!

      Recuperatorii si-au cam terminat cariera. Se intorc la prasit.

      esti un [...]. Iti doresc sa nu iti dea dumnezeu sa treci prin ce trec debitorii siliti. sa ai parte doar de liniste si sa ai putere sa comentezi iresponsabil si aiurea.

      Cu stanga si dupa aceea incerci cu dreapta ca poate esti dreptaci.

      Unde ?

      La ce Profesionisti ? 

      Haha

    Totusi 3 aliniate (Art.5, alin.(1), Art.5, alin.(2) si Art.8, alin.(1), ) contin expresia "contract de credit ipotecar". Sunt de parere ca asta va crea probleme clientilor. Trebuia inlocuita cu "contract de credit".

    NOI NU AVEM NEVOIE DE BANCI ! Ei bine poate doar atunci cand luam bani, dar pe urma sa plece GUNOAIELE. Doar nu se gandesc ca o sa le dam banii inapoi. PAI EI AU CLAUZE ABUZIVE, iar eu saracutul de mine am doua clase ca si trenul si cam inteligenta unui copil de 4 ani pentru ca am semnat acel contract.

    1. Asa. Si?

      Ideea e ca unii destepti din banci s-au lacomit la bonusuri si au dat credite in proasta fara cap.O vorba zice ca nu e prost cine cere e prost cine da :)

      Discernamantul face parte din profesia de bancher.

      Intrebare:  

      Cate clase are bancherul pacalit de un client cu doua clase si inteligenta unui copil de 4 ani? 

      Raspuns:

      Erste. 

      Bancherul cred ca a avut interesul sau sa se lase pacalit. In conditiile de atunci se lasa pacalit si de o oaie. Poate si tu te-ai lasa pacalit de cineva care vrea sa iti schimbe loganul cu un porsche.

      Deci, avem de a face cu un caz de lacomie reciproca, care se cerea reglementat,

      Plansete, urlete, blesteme. 

      Haha.

      i-ai

      zis-o 

      Exact

    Multumim domnule .Poate acum se va face dreptate nu mai suntem sclaviiiiii bancilor.BANCILE MI-AU DISTRUS VIATA SI LINISTEA COPIILOR....

    1. ti-ai facut-o cu mana ta cand te-ai indatorat fara masura si acum astepti pomana. e o masura comunista. sunt curios cat de constitutionala e.

      Uraaaaa, de azi nu mai esti sclavul bancilor. De azi vei fi sclavul proprietarului unde vei plati chirie, care probabil ca va fi mai mare decat rata la banca.

      Am fost facut sclav, impotriva vointei mele, dar tu te-ai rugat sa fii acceptat ca sluga a bancilor.

      De mic ai avut o curiozitate scormonitoare, cu toate ca ti-au dat nume de balbait.

      Domnule anonim, va rog sa ma scuzati. Dupa postarea dumnevoastra am reusit sa inteleg de ce ati ajung in aceasta situatie. Cu siguranta nu este vina dumnevoastra.

      Da, aveti dreptate domnule! FELICITARI !

      Eu sunt curios cum poți sa dormi noaptea

      Ratele celor cu credite in chf s-au dublat. Chiriile sunt la jumatate sau o treime din ratele pe care le platesc lunar.

      Deci, cum poate fi chiria mai mare decat rata? 

      Este o lectie pentru generatiile viitoare. La inceput accentul se pune pe mobilitate, pe cariera, pe cresterea veniturilor, pe economisire, in conditiile reducerii costului locuirii și abia dupa ce apar certitudini si perspective achizitionezi locuinte.

      Cei care vor scapa de sclavia bancilor au o noua sansa, iar de data asta vor ocoli bancile. Succes in cariera! :) 

      Dar, invers, bancile nu pot ocoli clientii, din contra, vor alerga dupa ei, cu limba scoasa.

      "Preastimate domnisorule, scumpete mica, te rog mult, mult de tot, ia un credit de la mamica, unul ieftin, fara clauze, fara comisioane, unul curat-curatel, ca n-am mancat de doua zile, pupa-ti-as bombeele, da-mi mie jumatatea aia de chifla muscata!"

      Daca cautati pe internet veti observa ca sunt foarte multe articole cu date certe. Desigur ele se refera la o rata raportata la valoarea actuala de piata a imobilului.

      Din pacate dramele imprumutatilor in CHF nu se vor stinge odata cu legea darii in plata. Pentru acele persoane era mult mai utila legea falimentului personal, in care in urma unui plan puteau ramane proprietarii locuintelor respective.  

      Din perspectiva bancherilor orice solutie potentiala este mai buna decat una concreta.

      Legea falimentului personal ar fi fost mai buna, dar legea a fost intoarsa si amanata la nesfarsit din cauza lobby-ului bancar care spune acum ca ar fi fost mai buna decat LDP. 

      LDP aduce in piata creditele ipotecare si elimina sclavagismul. Vom vedea ajustari de preturi pe imobiliare pana la valori sustenabile, doar atunci vor mai acorda bancile credite ipotecare, in mod responsabil. 

      bravo!! trebuia sa fie o norma bnr asta inca din 2009!

      Intre timp preturile cresc! Deci, vor avea suferit viitorii debitori, nu numai bancile. Dupa ce se va epuiza complet plafonul pentru Prima Casa toti cei care vor dori sa cumpere o casa vor apela la credite de consum, credite luate de parinti, IFN-uri, etc. La sfarsit astia vor fi suporta haiducia elvetiana a celor din 2007. Oricum, pe astia pro-DIP ii doare-n .... de altii, ba pe unii chiar ii bucura ca altii vor avea greutati. Asta-i Romania...

      Nu exista bani pe piata pentru cresteri de preturi. Harnelile agentilor imobiliari se repeta an de an. De data asta s-au bulucit nistre subnutriti la Prima Casa exact cat sa genereze o falsa impresie.

      De maine preturile vor scadea, speculatorii stiind foarte bine consecintele acestei legi. Toti pescarii imobiliari isi vor scoate in piata dormitoarele stocate. 

      Sa dea Dumnezeu sa ai dreptate. Vrei caz concret ca dovada la ce am spus? Apartament 2 camere Berceni, et.3, decomandat. Sapt. trecuta 42.000, azi 46.000.

      Te referi la bail in ?

      Si daca sta in cort , rulota ?

      Poate a pus o centrala si niste termopane.

      Prostii. N-ai folosit predicatul pentru ca Berceni, 2 camere, inainte de 77, nu credit, pa.

    Prima casa trebuia scoasă si atunci sa fi vazut unde ajungeau prețurile apartamentelor asa ca domnul Dragnea e tot omu băncilor ca sa rămână prețurile sus ei nu fac nimic ptr populație nu este interes ca prețurile imobiliarelor sa scadă

    1. Daca scoate prima casa bancile intra in moarte clinica asta ii mai tine in viața

    serios, domnule Dragnea, ultimul lucru pe care ar trebui sa il facem ar fi sa ne luam de BNR? dar de ce? bine ca ne-ati spus cum priviti problema.

    1. pentru ca e o institutie de stat care a incercat sa opreasca niste escroci(voi) in plina actiune. N a reusit pentru ca voi escrocii astia mai mici v ati aliat cu aia mai mari din parlament.

      Victimele bulei creditarii si ale bulei imobiliare au fost escrocate de tot lantul mafiot financiar-bancar, de la ultimul agent imobiliar pana la guvern, bancheri si BNR.

      Escroci sunt guvernatorii care majorau gradul de indatorare in buza crizei, escroci sunt sefii de banci care estimau cresteri de preturi la imobiliare fara niciun argument economic, pe fondul unor preturi inca aberante, asta desi caderile au continuat an dupa an, inclusiv in ceea ce priveste valoarea medie a  

      creditelor Prima Casa.

      Ia cu apă, mergi la CCR, faceți baricade să nu ajungă legea la Cotroceni, rugați-vă să intervină BCE în favoarea mafiei bancare, apelați și la invocarea stării de urgență numai faceți ceva să opriți sfârșitul țepelor bancare. :))))))))))) 

      Handicapat, nehandicapat, v-a facut, camatari de doi bani ce sunteti. Si e doar inceputul. O sa-l rugati pe `handicapat` sa plece din tara :) altfel, va ia mama dracului!

    Sau a Guvernului ?

    Lege votata el o comenteaza in ce calitate ? 

    "Purtatorul de cuvant a Guvernului" spune ce face Guvernul ATAT !!! 

    DEMISIA DE ONOARE a fostului ziarist ?

    Felicitari ca ldp e votata. 

    1. Suciu la Vantu crezi ca se ocupa cu onoarea?

    Le reamintesc acestor PROFEDIONISTI de:

    -ajutor de stat dati pt ei din bani MEI ! 

    - Bail in in vigoare! 

    - tiparire de moneda fara acoperire ! 

    - stergerea datoriei cu buretele pt Grecia 2010 ( cred) ! 

    Restul le stiu, lista e prea lunga.

    Prea mare pt a se inchide ! (In democratie nu in China, nu pe vremea lui Ceausescu ) 

    1. nu intelegi nimic din ceea ce scrii

      Sau varianta ce o debiti tu

    Cum se ascund in spatele Bnr prin aceasta declaratie.

    Foarte frumoasa declaratia doamnei A. GHIORGHIU.

    va imbatati cu apa rece. legea se va intoarce impotriva celor care vor credite ipotecare. si nu sunt nici profet mincinos, nici un sustinator al bancilor! ba dimpotriva!

    1. Esti vrajitoare?

      Citesti in cafea, palma sau urina? 

      Asta ziceam si eu. Peste vreo 6 luni sa vezi balacareli, blesteme intre cele 2 tabere. Mi e sila sa ma gandesc....

      mai rau, cunosc sistemul dinauntru!

      Cum sa se intoarca legea impotriva celor care vor credite ipotecare, daca acest tip de credit va aparea dupa promulgarea legii?

      Client tânăr care vine la bancă:

      - Vreau un credit. 

      - Aveți avans 30%? 

      - Nu. 

      - Vă oferim un pachet de două credite. Un credit de nevoi personale de până la 20000€ pe care îl girați cu casa părinților (dacă valorează măcar 40-50 de mii). Acești bani sunt avansul. Iar apoi un credit ipotecar cu darea în plată, poate să nu fie Prima Casă, pentru restul banilor. 

      Ce se întâmplă în caz de default al ambelor credite? Banca rămâne cu două case, nu cu una. Ura și la gară. 

      Las' că te liniștești.

      În 2006-2008 rula filmul creșterilor veșnice. După 7 ani de neperformante, executări și recuperări cu racheți amenințători, după adoptarea LDP și predarea cheilor, n-ai să mai vezi tu copilași cu mămicuțe disperate după un credit cu două ipoteci.

      Vă maturizați și voi, veți învăța din nou să munciți, să vă asumați riscuri calculate. S-au dus jocurile piramidale cu clocuțe. 

    Corect.

    O declaratie frumoasa. 

    Ba voi sunteti OAMENI? Sunteti ROMANI? Sau sunteti animale?

    Criza a fost creata de banci, vina a fost comuna, dar bancile au fost cele care aveau cunostinte, nu popescu sau ionescu. Apoi sa dea bunul Dumnezeu sa nu se gaseasca nici unul dintre noi in NECAZUl unuia executat silit sau care se imprumuta de la parinti sa achite la camatarii bancari. In rest daca nu intelegeti omenia, sunteti pierduti, iremediabil. 

    1. zi zau.dar daca unul va trebui sa ia credit de consum si sa isi puna si parintii sa faca imprumut ca sa acopere avansul mai mare, cum e? sau ce e din cauza voastra nu conteaza?

      Dacă trebuie atunci trebuie. Se vor gasi bancarzi atat de inconstienti sa acorde astfel de credite. Doamne fereste sa economisesti ceva bani. Urli la bunica sa ia credit pentru orice. :)))))))))))

      Ti s-a facut de avans, nu mai ai somn si pace. :)))))))))) 

    O declaratie interesanta.

    Nu sunt de acord cu pc sa nu aiba ldp dar ... 

    Dragnea pe la ora 13 frumos a invelit-o pt campanie.

    (Felicitari Parlamentarilor !

    Nu ma ajuta legea ca nu am credit.) 

    Din tot articolul.

    Ce spune Udmr e interesant. 

    Zamfir cu pc deacord. 

    Legea nu trebuia sa fie in vigoare pana in Martie ?

    Inca doua saptamani de chin pt bieti oameni, in special pt cei executati pe diferenta. 

    1. o tuta, o mincinoasa, o toapa

      E din Apuseni ?

      Acolo se zice topi. 

    Sunteti niste brute lipsite de scrupule, fara un pic de empatie pentru intaiul bancher al Europei. Noroc mare avem cu prietena noastra Eva de la Wirtschaftsblatt , care incearca da -l stabilizeze dupa asa un soc. Va rog fiti mai umani, fiare brute estice...

    Au creat o pieasa de muzica pe ldp chiar frumoasa, nu stiu cine o canta, azi am auzit-o prima data.

    Abia astept ziarul de maine print.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Gala BURSA 2024
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9767
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7456
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3349
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9683
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.8725

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb