Lenovo a devenit cel mai mare furnizor de PC-uri din ţara noastră

ALEXANDRU SÂRBU
Ziarul BURSA #Companii #IT / 26 august 2013

"Pentru acest an, Lenovo ţinteşte consolidarea poziţiei pe piaţa locală, prin protejarea primului loc în clasamentul producătorilor de PC-uri şi < atacarea > segmentului de tablete şi smartphone-uri", a declarat Aurel Neţin, director general Lenovo România şi Bulgaria.

"Pentru acest an, Lenovo ţinteşte consolidarea poziţiei pe piaţa locală, prin protejarea primului loc în clasamentul producătorilor de PC-uri şi < atacarea > segmentului de tablete şi smartphone-uri", a declarat Aurel Neţin, director general Lenovo România şi Bulgaria.

Lenovo a urcat pe prima poziţie în clasamentul furnizorilor de PC-uri din ţara noastră, la finele lunii iunie, cu o cotă de piaţă de 19,6%, au anunţat, recent, reprezentanţii companiei. În aceeaşi perioadă a anului trecut, cota Lenovo pe piaţa locală era de 10,9%.

Preluarea primului loc pe piaţa de PC-uri din ţara noastră a venit în aceeaşi perioadă cu ascensiunea pe prima poziţie la nivel global, pe acest segment. Potrivit datelor furnizate de companiile de cercetare de piaţă IDC şi Gartner, Lenovo a ajuns la o cotă de 16,7% din piaţa de PC-uri la nivel mondial, cu 1,7 puncte procentuale mai mult decât în perioada similară a anului trecut.

În regiunea EMEA (Europa,Orientul Mijlociu şi Africa), Lenovo a devenit lider de piaţă în zece dintre ţările zonei, inclusiv Româ­nia, şi cel mai mare furnizor de PC-uri din Europa de Est. În urma acestei evoluţii, grupul şi-a consolidat poziţia a doua în clasamentul producătorilor de PC-uri din EMEA, cu o cotă de piaţă de 13,2%, în creştere cu 4,4 puncte procentuale faţă de anul anterior. Veniturile Lenovo în EMEA au crescut cu 18% în al doilea trimestru calendaristic al acestui an, până la 1,9 miliarde dolari, reprezentând 21% din veniturile globale ale com­paniei.

Aurel Neţin, director general Lenovo România şi Bulgaria, a pus atingerea primei poziţii pe piaţa noas­tră de PC-uri pe seama creşterii constante în fiecare trimestru, în ultimii doi ani. "Datorăm această poziţie produselor de calitate, inovaţiei permanente, partenerilor noştri şi prezenţei active în toate cele trei segmente de business (enterprise, IMM-uri şi clienţi persoane fizice)", a declarat domnia sa.

Un rol important l-a jucat şi administrarea stocurilor, echipa locală fiind preocupată ca noile comenzi să fie plasate în piaţă, a mai precizat Aurel Neţin.

Pentru acest an, Lenovo ţinteşte consolidarea poziţiei pe piaţa locală, prin protejarea primului loc în clasamentul producătorilor de PC-uri şi "atacarea" segmentului de tablete şi smartphone-uri, potrivit domniei sale. Intrarea pe piaţa regională de smartphone-uri urmează să aibă loc luna viitoare, prin livrarea unui lot de 20.000 unităţi către Telenor Serbia, pătrunderea în România fiind planificată să aibă loc până la sfârşitul acestui an. "Pentru a avea rezultate bu­ne pe seg­mentul smart­phone-urilor, trebuie să investim în pregătirea oamenilor de vânzări, în dezvoltarea reţelei de dis­tribuţie şi în branding, pentru că este o altă piaţă, în care dorim să ne facem un nume. Suntem, însă, pregătiţi, pentru că piaţa telefoanelor inteligente se mută dinspre zona premium către cea de larg consum, respectiv dinspre pieţele mature către cele emergente, iar Lenovo pe aceste pieţe are experienţa necesară pentru a performa", a subliniat directorul general pentru România şi Bulgaria al companiei.

Pe segmentul de PC-uri, planul de consolidare cu­prinde creşterea co­tei de piaţă, în de­trimentul competitorilor şi majorarea distanţei faţă de ocupantul poziţiei a doua, explică Aurel Neţin, care adaugă: "O distanţă mică faţă de următorul loc nu este liniştitoare, pentru că dacă cineva plasează un ordin mare într-un trimestru, te poate detrona. O diferenţă de cinci puncte procentuale ar fi de dorit".

Motorul creşterii din al doilea trimestru al acestui an l-a reprezentat zona de clienţi mari, cu peste 500 de utilizatori/companie, care a generat 25% din cifra de afaceri a Lenovo în ţara noastră, a afirmat Aurel Neţin. Din piaţa totală de PC-uri din România, 60% o constituie segmentul de clienţi persoane fizice, 30% cel de IMM-uri şi 10% cel de companii mari, conform datelor Lenovo. În cazul corporaţiilor, Lenovo a ocupat primul loc, în trimestrul doi, în clasamentul furnizorilor de PC-uri, pe zona de IMM-uri s-a situat pe poziţia a doua, în timp ce pe segmentul de persoane fizice este prezentă în top trei, a precizat Aurel Neţin. "Astfel, dacă la companiile mari trebuie să ne menţinem poziţia, la IMM-uri trebuie să creştem canalele de vânzare, iar la persoane fizice să creştem numărul produselor la raft", arată domnia sa.

Lenovo a obţinut, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2013, un profit de 635 milioane dolari la nivel global, pe fondul unor vân­zări anuale record de 34 miliarde dolari, în creştere cu 15% faţă de anul precedent. Relativ la rezultatul net realizat în anul fiscal precedent, profitul din acest an a urcat cu 34%. Profitul anual înainte de impozitare a crescut cu 38%, la 801 milioane dolari.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Bravo, Nonule!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb