Levi Strauss & Co., producătorul american al primei perechi de blue jeans, a obţinut, săptămâna aceasta, un preţ mai ridicat decât se aştepta în oferta sa publică iniţială (IPO), vânzând acţiuni de 623,3 milioane de dolari la revenirea pe pieţe după mai mult de trei decenii, conform Reuters.
Compania anunţase iniţial că va oferi 36,7 milioane de acţiuni la un preţ cuprins între 14 şi 16 dolari, dar pe fondul creşterilor de pe piaţa bursieră, preţul unei acţiuni a fost stabilit la 17 dolari, ceea ce duce capitalizarea sa la aproximativ 6,60 miliarde de dolari. Compania a debutat ieri la Bursa de la New York, sub simbolul "LEVI".
În cadrul ofertei, acţionarii existenţi au vândut titluri de 462,4 milioane de dolari, iar compania - de 160,9 milioane de dolari. Din cadrul acţionariatului, familia Haas (descendenţii lui Levi Strauss), a vândut acţiuni de aproximativ 357 milioane de dolari.
De oferta publică iniţială a Levi Strauss s-au ocupat băncile Goldman Sachs Group, BofA Merrill Lynch, Morgan Stanley şi JPMorgan Chase & Co.
"Credem că avem oportunităţi semnificative ca să ne extindem prezenţa pe pieţele emergente cheie, cum sunt China, India şi Brazilia, pentru stimularea creşterii pe termen lung", a anunţat compania.
Levi a raportat, pentru perioada noiembrie 2017 - noiembrie 2018, venituri nete de 5,8 miliarde de dolari, de la 4,9 miliarde de dolari în urmă cu un an. Profitul net a ajuns la 285,2 milioa-ne de dolari, de la 284,6 milioane de dolari.
Compania a fost listată în 1971, dar descendenţii lui Levi Strauss au trans-format-o într-o entitate privată în 1984. Şi în perioada în care era privată, compania îşi anunţa rezultatele financiare la autoritatea bursieră din SUA (Securities and Exchange Commission - SEC) întrucât divizia sa niponă, Levi Strauss KK, este o societate listată la Bursa din Tokyo.