Libra Internet Bank a raportat un profit net de 149,5 milioane lei, în primele şase luni ale acestui an, în comparaţie cu 160,7 milioane de lei (-6,97%), în aceeaşi perioadă din 2023, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Activele nete totale ale Libra Internet Bank au ajuns la 11,6 miliarde lei în semestrul I din 2024, o creştere cu 4% faţă de finalul anului 2023, profitul net înregistrat în primele şase luni din 2024 este de 149,5 milioane lei, iar portofoliul brut de credite se situa la 7,3 miliarde lei, potrivit rezultatelor financiare neauditate.
Nivelul surselor atrase de la clienţi era de 9,7 miliarde lei, la 30 iunie 2024, distribuţia în funcţie de categoria de clienţi fiind una echilibrată. Astfel, ponderea depozitelor constituite la Libra Internet Bank avea următoarea structură:
Persoane fizice: 34%
Persoane juridice: 41%
Profesii Liberale: 25%
În privinţa activităţii de creditare (portofoliul brut de credite), creşterea realizată de Libra Internet Bank în primul semestru din 2024 este de 7%, comparativ cu 31 decembrie 2023, cele mai mari salturi fiind înregistrate pe segmentele Persoane fizice (+27,6%) şi Corporaţii mari (+23,8%). Creditele în lei au crescut cu 13%, un procent de aproape trei ori mai mare decât media la nivelul sistemului bancar din România, în timp ce creditele în valută au scăzut cu 8%.
Eficienţa operaţională a Libra Internet Bank a fost impactată de nou introdusa taxă pe cifra de afaceri, a cărei valoare s-a ridicat la 11,2 milioane lei. Astfel, indicatorul Cost to income era 45,2% la 30 iunie 2024, faţă de 40,7%, în urmă cu un an. Cu toate acestea, Libra a menţinut o eficienţă operaţională superioară mediei înregistrate la nivelul sistemului bancar din România: 50,2%.
Similar, banca a înregistrat în prima jumătate a anului o Rentabilitate a activelor (ROA) de 2,7%, peste media sistemului bancar - 1,8%.
Ratingul acordat Libra Internet Bank de către Fitch Ratings confirmă perspectiva stabilă şi evidenţiază "oportunităţile mai bine explorate decât principalii competitori", precum şi "performanţele solide în privinţa creşterii volumelor şi gestionării capitalului, a lichidităţilor şi a calităţii activelor".
"Aceste rezultate financiare arată o creştere susţinută a activităţii Libra Internet Bank, nu doar pe nişele consacrate, ci inclusiv prin explorarea unor noi segmente de piaţă. Am reuşit, în acelaşi timp, să menţinem un grad ridicat de eficienţa operaţională, în special datorită tehnologiei de ultimă generaţie, atât prin utilizarea acesteia în interiorul organizaţiei, cât şi prin transpunerea inovaţiilor în produse şi servicii bancare. Avem o echipă focusată şi determinată, capabilă să facă faţă provocărilor şi să atingă obiectivele stabilite", a declarat Cristina Mahika-Voiconi, Director General Libra Internet Bank.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 31.08.2024, 01:49)
astia o sa intre pe pierdere adanca in 2 trimestre
Ban.Cher.Vali
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.08.2024, 10:04)
La fel si ING Bank - o sa aiba probleme masive (accese, baze de date, securitate internet/acces SaaS, sisteme in a 2-a jumatate a anului si tot anul viitor si mai apoi.
Call it ... karma.
;)
Cand te crezi superior... acela e momentul cand Soarta vine si te trozneste de iti zboara plombele!
Ban.Cher.Vali
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.08.2024, 10:05)
celor de la ING Bank le-as recomanda un serviciu de control intern / audit intern superior calitativ... nu de alta ... dar toate aceste probleme ar fi fost evitate daca erau mai prietenosi.
Ban.Cher.Vali