Librex, unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de carte, aniversează în luna august 11 ani de la înfiinţare, informează compania într-un comunicat de presă remis redacţiei. De asemenea, compania anunţă lansarea serviciului de livrări în afara ţării, parte integrată a strategiei de dezvoltare a businessului.
Repere principale din viaţa companiei
2010 - Ionuţ Radu fondează Librex la vârsta de 27 de ani, cu o investiţie de 30.000 de euro. Rămâne unic asociat până în prezent
2015 - Prima creştere double digit, de +114% vs anul precedent
2016 - Lansarea editurii Librex Publishing, cu focus pe promovarea autorilor români contemporani
2018 - Publicarea proiectului editorial special, unic în Romania, Colecţia Centenarul Marii Uniri, de Cristian Moşneanu
2020 - Pe fondul pandemiei, Librex devine singurul agent economic care, timp de un an de zile, elimină costul transportului la orice comandă, oriunde în ţară
2020 - Librex atinge borna de 1 milion de euro venituri la finalul anului
2021 - Un an de transport gratuit (120.000 de colete livrate, 312.000 de cărţi vândute, 48 de milioane de kilometri parcurşi)
2021 - Librex ajunge la 2 milioane de cărţi vândute
2021 - Lansarea serviciului de livrare în afara ţării
Obiective pentru 2021
Potrivit sursei citate, pe fondul ritmului accelerat de creştere din ultimii ani, al veniturilor de 920.000 de euro în primul semestru (situate cu aproximaţie la nivelul cifrei de afaceri din 2020, de 1 milion de euro), compania aşteapă să încheie anul în curs cu afaceri de 2,5 milioane de euro, cu 150% mai mult decât în anul precedent.
De asemenea, pentru anul în curs, Librex urmăreşte dezvoltarea ofertei de cărţi în limba engleză şi introducerea produselor de papetărie, jocuri şi jucării, în ultimul trimestru al anului.
Lansarea serviciului de livrări în afara ţării
Datorită cererii din ţările cu comunităţi mari de români, respectiv Spania, Italia şi Germania, Librex anunţă startul livrărilor în Uniunea Europeană, cu un timp garantat de livrare de două zile lucrătoare, indiferent de destinaţie.
Pentru implementarea serviciului, Librex a investit în optimizarea softului pentru comenzi şi a extins personalul din depozit cu 20%.
La nivel de business, Librex aşteaptă un volum al livrărilor în afara ţării de cel puţin 1500 de comenzi lunare, volum care să stimuleze o creştere de minimum 10% a cifrei de afaceri pentru anul în curs. Pentru 2022, compania estimează că serviciul de livrare internaţională va creşte susţinut şi că va reprezenta o pondere de 12 - 15% din businessul companiei.
"Librex este un business născut din pasiunea mea pentru cărţi, iar cartea CEO-ului de la Zappos, Tony Hsieh, "Cum să livrezi fericire", pe care am citit-o chiar în anul înfiinţării companiei, m-a făcut să realizez că îmi doresc să livrez oamenilor cărţi şi să le pun la dispoziţie o platformă unde să îşi poată găsi cărţile dorite, la cele mai mici preţuri.
Creşterea noastră a fost liniară şi sănătoasă, însă compania a cunoscut adevărate boom-uri în ultimii trei ani. Eliminarea taxei de transport la orice comandă, oriunde în ţară, a influenţat poate cel mai mult aceste creşteri. Ceea ce s-a dorit a fi un gest de solidaritate faţă de cititori la începutul pandemiei (pe care l-am menţinut timp de un an, fiind singurul agent economic care a făcut acest lucru) s-a transformat într-o oportunitate de dezvoltare, dublu motiv de bucurie pentru noi - am fost alături de cititori într-o perioadă dificilă, iar compania a crescut exponenţial.", Ionuţ Radu, fondator Librex.