Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, ieri, licitaţia pentru proiectarea şi construcţia secţiunii 3 a Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Este vorba despre porţiunea de 37,4 kilometri cuprinsă între localităţile Cornetu şi Tigveni.
Valoarea lucrărillor este estimată la maximum 5,8 miliarde lei. Licitaţia va avea o etapă de preselecţie a constructorilor, ofertele lor fiind aşteptate până pe 10 noiembrie, potrivit anunţului publicat în sistemul electronic de achiziţii publice.
CNAIR vrea ca proiectarea şi construcţia efectivă a acestui tronson de autostradă să nu dureze mai mult de 73 de luni (14 luni perioada de proiectare şi 59 luni perioada de execuţie). Cu alte cuvinte, tronsonul de 37,4 de kilometri ar urma să fie inaugurat pentru traficul rutier după aproximativ 6 ani de la începerea lucrărilor.
Potrivit anunţului publicat de CNAIR, constructorii care se vor angaja să termine autostrada mai repede vor primi puncte în plus, la fel şi cei care vor garanta lucrările făcute pentru o perioadă mai mare de 5 ani.
Alături de secţiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada Sibiu-Piteşti, deoarece va fi construit în zonă de munte. Pe acest tronson va trebui realizat şi un tunel cu o lungime de 1,7 kilometri în zona Poiana. Va fi cel mai lung tunel de pe întreaga autostradă Sibiu-Piteşti.
Cornetu-Tigveni, la fel ca şi secţiunile Boiţa-Cornetu şi Tigveni-Curtea de Argeş, va fi construit având la bază documentaţia şi traseul stabilit de IPTANA în 2008.
Autostrada Sibiu-Piteşti va avea o lungime de circa 122 kilometri şi este împărţită în cinci loturi:
- lotul 1: Sibiu-Boiţa
- lotul 2: Boiţa-Cornetu
- lotul 3: Cornetu-Tigveni
- lotul 4: Tigveni-Curtea de Argeş
- lotul 5: Curtea de Argeş-Piteşti
Din cele cinci loturi ale autoatrăzii Sibiu-Piteşti, se lucrează în prezent doar pe segmentul dintre Sibiu şi Boiţa, iar la primăvară ar putea începe lucrările şi pe tronsonul Piteşti-Curtea de Argeş. Secţiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeş, deşi a fost scoasă la licitaţie anul trecut în martie, nu are încă un constructor.