Royal Philips, companie în tehnologie medicală, publică rezultatele cercetării "Future Health Index (FHI) 2023: îngrijirea sănătăţii pretutindeni". Aflat la cea de-a opta ediţie, raportul global anual arată că liderii din sănătate sunt tot mai pregătiţi să investească în inteligenţa artificială, recunosc oportunităţile pe care le oferă îngrijirea virtuală în ceea ce priveşte facilitarea accesului la sănătate pentru pacienţi şi, de asemenea, înţeleg importanţa parteneriatelor care contribuie la acest obiectiv, conform unui comunicat remis redacţiei. Potrivit studiului, 39% dintre profesioniştii în sănătate din lume îşi propun să crească investiţiile în IA pentru a susţine procesul de luare a deciziilor critice.
"În urma pandemiei de COVID-19, cererea de servicii medicale a crescut considerabil. Totuşi, la nivel global, sunt din ce în ce mai puţini profesionişti din domeniul sănătăţii disponibili pentru a deservi numărul în creştere de pacienţi. Raportul din acest an arată că liderii din sănătate sunt pregătiţi să investească în inteligenţă artificială pentru a atenua presiunea asupra personalului. În acest scop, este esenţial ca Inteligenţa Artificială să fie parte din fluxurile de lucru clinice şi operaţionale", a declarat Jens-Jakob Gustmann, Head of Health Systems, Philips Europa Centrală şi de Est, menţionează comunicatul.
Combaterea deficitului de personal prin inovaţie digitală şi automatizare
Investiţiile în inteligenţa artificială planificate pentru următorii trei ani sunt concentrate asupra îmbunătăţirii procesului de luare a deciziilor vitale în îngrijirea pacienţilor: 39% dintre respondenţi îşi propun să investească în acest scop, în creştere faţă de 24% în 2021. Aceasta a fost prima alegere pentru liderii din cardiologie (50%) şi radiologie (48%). Procentul liderilor din domeniul sănătăţii care intenţionează să investească în IA pentru mai multă eficienţă operaţională, inclusiv automatizarea documentaţiei, programarea pacienţilor şi efectuarea sarcinilor de rutină, a rămas stabil la 37%.
Îngrijirea ajunge mai aproape de pacienţi prin extinderea punctelor de acces şi confort crescut
Având în vedere că mutarea îngrijirii în medii noi contribuie în mod esenţial la reducerea presiunii asupra personalului, 70% dintre participanţii la studiu spun că asistenţa virtuală a contribuit cel mai mult la îmbunătăţirea serviciilor oferite pacienţilor sau că va contribui în următorii trei ani. Raportul mai arată că asistenţa virtuală devine prezentă în tot mai multe servicii medicale pentru a veni în întâmpinarea pacienţilor. 82% dintre liderii din sănătate spun că unităţile lor oferă, în prezent, terapie intensivă sau critică virtuală (41%) sau intenţionează să o facă în următorii trei ani (41%). Asistenţa medicală virtuală joacă, de asemenea, un rol esenţial în atragerea şi păstrarea talentelor. Pentru 44% dintre profesioniştii tineri din sănătate, varietatea mediilor în care pot oferi îngrijire medicală reprezintă un factor decisiv atunci când îşi aleg locul de muncă.
Parteneriate în întregul ecosistem de îngrijire medicală pentru a extinde accesul la sănătate
Unul din trei lideri din sănătate (34%) declară că apelează la ajutorul partenerilor din afara segmentului lor de activitate pentru a putea oferi asistenţă şi îngrijire cât mai multor pacienţi. Astfel, aceştia fac echipă cu centrele de diagnosticare imagistică sau de screening (28%), centrele de îngrijire ambulatorie (23%), centrele medicale de urgenţă (23%) şi retaileri sau farmacii (22%). Toate acestea pot contribui, de asemenea, la facilitarea asistenţei medicale pentru pacienţi.