• Proiectul include primul centru comercial de tip outlet din ţară
Compania belgiană de dezvoltare imobiliară "Liebrecht & wooD" a lansat ieri proiectul unuia dintre cele mai mari parcuri comerciale care va fi construit în vestul Capitalei, la kilometrul 13 al autostrăzii Bucureşi - Piteşti . "West Park" va avea o suprafaţă totală de 250.000 mp, din care peste 90.000 vor fi ocupaţi de spaţii comerciale. Investiţia se ridică la 120 milioane de euro, sumă ce include valoarea terenului de 25 de hectare.
Conducerea "Liebrecht & wooD" a anunţat că "West Park" va include "Fashion House", primul centru comercial de tip outlet din ţară, care va ocupa aproximativ 30% din suprafaţa parcului. Astfel, "Fashion House" va avea o suprafaţă de 28.000 mp şi va cuprinde magazinele de prezentare a peste 120 de branduri internaţionale şi locale de îmbrăcăminte şi încălţăminte, precum şi o zonă de food-court, cu spaţiu de joacă destinat copiilor. Patrick Van Den Bossche, directorul general al "Liebrecht & wooD" a declarat că centrele comercial de tip outlet cuprind galerii de magazine, unde mărci cunoscute atât la nivel internaţional, cât şi la nivel local, sunt vândute la preţuri reduse cu 30 - 70%, pe întreaga durată a anului. Preţurile foarte mici se datorează faptului că produsele provin din surplusul de producţie din fabrici sau din colecţiile sezonului precedent, neepuziate în urma lichidărilor de stoc. Domnul Van Den Bossche susţine: "Cred că proiectul din România va avea un succes mult mai mare decât centrele gestionate de noi în Polonia pentru că populaţia aici este mult mai orientată către produsele de firmă. Şi suntem şi primii pe piaţă cu un magazin tip outlet".
Directorul general al "Liebrecht & wooD" a mai spus că Bucureştiul suportă un singur asemenea magazin, iar compania studiază deja mai multe locaţii pentru construirea de centre similare în Braşov şi Timişoara. Belgienii vor să ridice astfel de parcuri în marile oraşe din ţara noastră.
Managementul operaţional al "Fashion House" va fi asigurat de compania britanică "GVA Grimley Outlet Services", care mai administrează trei astfel de centre în Polonia. "West Park" va cuprinde, de asemenea, şi magazinele unor cunoscuţi retaileri internaţionali de mobilă şi articole de design interior, aparatură electronică şi articole de grădinărit. Astfel, "Hornbach", liderul nemţesc de echipamente şi instalaţii pentru construcţii, renovări şi amenajări peisagistice, îşi va deschide în cadrul parcului comercial cel de-al doilea său magazin, cu o suprafaţă de 17.000 mp. Construcţiile au fost demarate deja, urmând ca magazinul să fie deschis în februarie 2008. Acesta se va adăuga reţelei de magazine "Hornbach", inaugurată ieri cu centrul din cartierul Berceni.
"Kika", retailerul austriac de mobilă şi decoraţiuni interioare, urmează să-şi deschidă în cadrul "West Park" prima unitate de pe piaţa noastră. Magazinul va avea o suprafaţă de peste 28.000 mp. Totodată, în cadrul parcului comercial îşi va deschide primul său magazin din ţară şi "Tehnomarket", distribuitor exclusiv în Bulgaria al unor mărci de referinţă în electronică şi telecomunicaţii.
"Fashion House Outlet Centre" se va deschide, împreună cu magazinele "Kika" şi "Technomarket", în a doua jumătate a anului viitor. La încheierea lucrărilor de construcţie şi amenajare, magazinele vor dispune de peste 2.700 de locuri de parcare. De închirierea spaţiilor comerciale se ocupă agenţii exclusivi "Cushman & Wakefield" şi "Jones Lang La Salle".
Compania "Liebrecht & wooD" este prezentă în ţara noastră încă din anul 2000, fiind implicată pe piaţa imobiliară atât în segmentul comercial, cât şi de birouri. Belgienii au dezvoltat cu succes mai multe proiecte imobiliare majore, printre care "Militari Shopping Centre", vândut în 2004 către austriecii de la "Meinl European Land" Limited pentru 20 de milioane de euro. Cel mai recent proiect al companiei, complexul de birouri "Victoria Park", a fost vândut la începutul acestui an fondului austriac de investiţii "Immoeast" pentru circa 60 de milioane de euro.