Deschiderea loturilor 3 şi 4 ale Autostrăzii A 10 Sebeş-Turda se amână. Motivul ar fi necesitatea unor teste suplimentare. Ministrul Transporturilor dă vina pe constructori şi spune că nu vrea să facă rabat de la calitate. Unul dintre constructori este gata să rezilieze contractul pentru lotul 3, a mai spus ministrul Lucian Şova într-un interviu pentru news.ro.
"Din păcate, sunt motive care ne determină să nu putem recepţiona aceste lucrări în orizontul de timp pe care ni-l propusesem. Antreprenorii sunt cei care trebuie întrebaţi de ce nu predau aceste lucrări. Cel puţin, cel de pe Lotul 4 (Asocierea SC PORR Construct SRL-PORR Bau GmbH, n.r.) a afirmat că nu este pregătit să deschidă procedurile de recepţie. Mai sunt lucrări pe care trebuie să le facă, este vorba de alimentarea cu apă a unui centru de intervenţie. Iar cel care răspunde de Lotul 3 (antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA, n.r.) şi-a asumat responsabilitatea necesităţii de a mai corecta unele probleme privind calitatea chiar la suprafaţa de rulare, ceea ce nu poate fi neglijat", a declarat într-un interviu pentru News.ro ministrul Transporturilor, Lucian Şova.
Cu toate acestea ministrul Şova are o idee prin care să facă posibilă inaugurarea autostrăzilor mai repede. Vrea să pună în dezbatere publică până la mijlocul lunii iunie un document prin care autostrăzile să poată fi inaugurate chiar dacă lucrările prevăzute în contract nu sunt încheiate, dacă acestea nu vizează siguranţa cetăţenilor. "Îmi propun să promovez un proiect de Hotărâre de Guvern care să vizeze condiţii de recepţie parţială, specifice construcţiilor de drumuri şi autostrăzi. De exemplu, Lotul 4 e gata din punct de vedere tehnic, dar totuşi aşteptăm să treacă o ţeavă la un centru de întreţinere. E bine să fie totul perfect, dar pierdem luni de zile pentru că trebuie adusă o ţeavă de la un km", a mai spus ministrul Transporturilor.
Cei 70 de kilometri ai autostrăzii Sebeş-Turda ar fi trebuit să fie gata în 2016.
Lucian Şova promite amenzi pentru constructorii care nu vor preda lucrarile la termenul stabilit prin contract. Lotul 3 din autostrada A10 tranzitează judeţul Alba şi care are o lungime de 12,45 kilometri, în timp ce lotul 4 al autostrăzii are o lungime de 16,3 kilometri şi costă 470 milioane lei, fără TVA.
1. Scuze românești pentru multinațion
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2018, 08:23)
Cat e penalizarea pe zi dacă nu predau autostrada cand au promis? Înțeleg că doi ani de penalizări curg pentru statul român?
Cât e penalizarea?
Dacă e zero cine merge la Beciul Domnesc via Madagascar?
2. Culmea performantei
(mesaj trimis de anonim în data de 01.06.2018, 12:27)
......pierdem luni de zile pentru că trebuie adusă o ţeavă de la un km".
Pierdeti pentru ca ati "acceptat"? constructori carora le trebuie luni de zile pentru a instala o teava de la un km. Selectati constructori care sa poata face asta in timp rezonabil, nu cei care dau spaga pentru lucrari si care apoi va santajeaza in toate felurile.