Lucrările la podul peste Canalul Dunăre-Marea Neagră şi două proiecte de dezvoltare a capacităţii feroviare în Portul Constanţa vor demara în cursul anului 2009, a anunţat, ieri, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, la reuniunea "Dezvoltarea Portuară. Construirea Coridorului Logistic Constanţa - Rotterdam", organizată la bordul navei "HNLMS Johan de Witt".
"Prin implementarea acestor proiecte sperăm ca, începând cu anul 2014, să avem pe sectorul român al Dunării o navigaţie fluentă pe toată perioada anului", a precizat el.
Ministrul Transporturilor a apreciat că Dunărea este o autostradă paneuropeană foarte importantă, desemnată ca axă prioritară Rin - Main - Dunăre, prin care se poate crea o legătură de transport directă pe căile navigabile între cei doi poli ai Europei: Portul Rotterdam şi Portul Constanţa. Cu toate acestea, în ceea ce priveşte capacitatea de transport, în prezent, Dunărea este folosită doar în proporţie de 10 - 15% şi există numeroase oportunităţi pentru intensificarea schimburilor de mărfuri între ţările riverane fluviului.
În acest context, ministrul Transporturilor a anunţat că, în anul 2009, vor începe lucrările pentru îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe sectorul Călăraşi-Brăila, iar în anul 2011 pe sectorul comun româno-bulgar. Totodată, tot în cursul acestui an, vor începe şi lucrările de modernizare a infrastructurii din porturile fluviale, având prioritate cele în care sunt investiţii private.
În ceea ce priveşte priorităţile Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, ministrul Radu Berceanu a reiterat că acestea sunt modernizarea căii ferate Constanţa-Bucureşti şi a tronsonului de autostradă Cernavodă-Constanţa