Într-un salt transformator de la inovaţie locală la fenomen global, startup-ul românesc .lumen are misiunea de a reda mobilitatea nevăzătorilor şi persoanelor cu deficienţe de vedere.
Astăzi, .lumen anunţă o rundă de finanţare de 5 milioane de euro, cu 1 milion de euro disponibil pe SeedBlink, marcând o etapă semnificativă în parcursul lor de a revoluţiona mobilitatea pedestră.
Începând cu 17 iulie la ora 10 AM pe SeedBlink, investitorii şi business angels pot participa la această rundă de finanţare, cu o investiţie minimă de euro 2.500. Suma vizată pentru această campanie pe SeedBlink este de euro1,000,000, cu co-investitori precum Consiliul European pentru Inovare şi Venture to Future Fund care contribuie cu euro4 milioane.
În ciuda tuturor progreselor tehnologice, atunci când vine vorba de mobilitatea celor 338 de milioane de persoane cu deficienţe de vedere, există doar două soluţii utilizate pe scară largă - câinele ghid şi bastonul alb. Anul trecut, s-au cheltuit 500 de milioane de euro pentru a antrena doar 2.000 de câini ghizi, iar la nivel mondial există doar 28.000 de câini ghizi.
Primul produs .lumen, ochelarii, reproduce principalele caracteristici ale câinelui ghid folosind tehnologia de conducere autonomă. Prin comparaţie, dacă un câine ghid funcţionează trăgând de mână, dispozitivul .lumen face acest lucru cu ajutorul interfeţei sale haptice patentate, care "trage" de capul utilizatorului. Această tehnologie a fost testată de peste 300 de persoane nevăzătoare din aproape 30 de ţări.
Tehnologia care stă la baza ochelarilor este Pedestrian Autonomous Driving AI (PAD AI), care este un software de conducere autonomă de nivel general capabil să revoluţioneze robotica de livrare, AR sau chiar utilizarea duală. În viitor, această tehnologie va permite roboţilor umanoizi să livreze colete până la uşa cuiva şi este brevetată la nivel internaţional.
.lumen va face pentru infrastructura pietonală ceea ce Tesla Autopilot a făcut pentru lumea automotive.
Cornel Amariei, fondatorul vizionar şi CEO al .lumen, şi-a exprimat entuziasmul cu privire la misiunea şi impactul potenţial al companiei. "Crescând într-o familie cu dizabilităţi, am văzut pe propria piele cum tehnologia poate transforma vieţi şi cât de mult este încă nevoie. Am fondat .lumen pentru a ajuta oamenii şi, pe parcurs, am descoperit că putem face mult mai mult. Deschidem această rundă pentru toată lumea, nu doar pentru investitorii instituţionali, pentru că vrem ca mai mulţi oameni să facă parte din povestea noastră. Alăturaţi-vă nouă în această misiune de a crea impact, nu doar bani."
Venture to Future Fund face una dintre primele investiţii din afara Slovaciei, semnalând o încredere puternică în tehnologia şi viziunea .lumen. Matej Øíha, preşedinte al consiliului de administraţie al VFF, a comentat: "Credem că tehnologia .lumen poate transforma profund viaţa persoanelor nevăzătoare. Inspiraţi de misiunea lor şi susţinuţi de o echipă remarcabilă, suntem încântaţi să sprijinim o aventură care promite atât schimbări cu impact, cât şi randamente impresionante."
Ionuţ Patrahau, Managing Partner la SeedBlink, a subliniat, de asemenea, importanţa acestei runde de finanţare. "Suntem incredibil de mândri să susţinem .lumen şi echipa lor dedicată prin intermediul comunităţii noastre de investitori. Activitatea lor inovatoare are un impact profund, îmbunătăţind experienţele de viaţă ale celor care au nevoie atunci când restul societăţii se simte neputincioasă."
Calendarul strategic al .lumen include lansarea unei serii limitate în T4 2024 şi intrarea pe piaţa din SUA în T4 2025. Compania îşi propune să vândă 10.000 de unităţi până la sfârşitul anului 2026. Aceste eforturi sunt susţinute de o echipă solidă de 50 de ingineri, profesori, experţi în domeniul dizabilităţilor, designeri şi oameni de ştiinţă.