Preţurile de consum din Belgia şi-au temperat creşterea anuală şi în septembrie 2019, până la 0,8%, de la 1,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%, după o stagnare în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,2%, de la 2% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,3%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,1%, de la 0,4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(Sursa: Statistics Belgium)
Preţurile producătorilor industriali din Italia şi-au accelerat scăderea anuală în august 2019, până la 1,4%, de la 0,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după o scădere de 0,2% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare au scăzut cu o rată anuală de 0,2%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 7,9%, pe fondul unei scăderi lunare de 1,6%.
(Sursa: Istat)
Încrederea în perspectivele economice ale zonei euro a scăzut peste aşteptări în septembrie 2019, conform sondajului Comisiei Europene realizat la nivelul companiilor şi consumatorilor. Indicele încrederii pentru zona euro a scăzut până la 101,7, cel mai redus nivel din ultimele 55 de luni, de la 103,1 în luna precedentă, iar indicele încrederii pentru UE a scăzut până la 100 de la 101,4 în luna anterioară. Indicele încrederii în economia României a crescut uşor, până la 102,6 de la 102,4 în august 2019.
(Sursa: Comisia Europeană)
Volumul vânzărilor retail din Irlanda, exclusiv vânzările auto, şi-a accelerat creşterea anuală în august 2019 până la 4,4%, de la 4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%, după un avans de 1,7% în luna anterioară. Volumul vânzărilor de produse alimentare a crescut cu o rată anuală de 4,7%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,6%, iar vânzările de produse nealimentare, exclusiv automobile şi combustibili, au crescut cu o rată anuală de 5,3%, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%.
(Sursa: CSO Ireland)
Volumul vânzărilor retail din Lituania şi-a temperat creşterea anuală în august 2019, până la 3,2%, de la 5,1% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după un declin de 0,3% în luna anterioară. Volumul vânzărilor de produse alimentare a scăzut cu o rată anuală de 1,4%, după o creştere de 0,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,8%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 8%, după o creştere de 9,2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%.
(Sursa: Lithuania Statistics)
Încrederea consumatorilor din SUA a crescut peste aşteptări în septembrie 2019, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan, până la 93,2 de la 89,8 în luna precedentă. Indicele situaţiei curente a crescut până la 108,5 de la 105,3 în luna anterioară, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a crescut până la 83,4 de la 79,9 în luna precedentă. Aşteptările inflaţioniste pentru următoarele 12 luni au crescut până la 2,8%, de la 2,7% în august 2019.
(Sursa: University of Michigan)