Preţurile de consum din Australia şi-au temperat creşterea anuală până la 1,3% în T1 2016, de la 1,7% în trimestrul precedent, pe fondul unei scăderi trimestriale neaşteptate, de 0,2%, după un avans de 0,4% în trimestrul anterior. Preţurile alimentelor au stagnat faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, după un avans de 0,4% în trimestrul precedent, în condiţiile unei scăderi trimestriale de 0,2%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 1,7%, de la 2,2% în trimestrul anterior, pe fondul unei creşteri trimestriale de 0,3%.
(sursa: ABS)
Vânzările retail din Suedia şi-au temperat creşterea anuală în martie 2016, până la 1,9%, de la 4,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 0,7%, după un avans de 0,1% în luna precedentă. Vânzările bunurilor de consum curent au scăzut cu o rată anuală de 0,1%, după un avans de 1,6% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,5%, iar vânzările bunurilor de consum durabile şi-au temperat creşterea anuală până la 3,9%, de la 6,6% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 0,4%.
(sursa: SCB)
Încrederea producătorilor industriali din Olanda a crescut şi în aprilie 2016, pe fondul scăderii aşteptărilor privind activitatea viitoare. Indicele încrederii a crescut până la 4,7, de la 3,9 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a scăzut până la 5,4, de la 6,2 în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a crescut până la 5,9, de la 4,2 în luna precedentă, iar indicele stocurilor a crescut până la 2,8, de la 1,3 în martie 2016.
(sursa: CBS)
Vânzările retail din Norvegia şi-au accelerat declinul anual în martie 2016, până la 1,7%, de la 0,5% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 0,7%, după o scădere de 0,5% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 0,1%, de la 0,5% în luna precedentă, în condiţiile unui declin lunar de 0,1%, iar vânzările de combustibil auto au scăzut cu o rată anuală de 8%, după o creştere de 0,9% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 5,8%.
(sursa: Statistics Norway)
Preţurile de consum din Belgia şi-au temperat semnificativ creşterea anuală în aprilie 2016, până la 2%, de la 2,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după un avans de 0,9% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 3,1%, de la 3,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,5%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 2,5%, de la 2,7% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 1%.
(sursa: Statistics Belgium)
Vânzările retail din Grecia şi-au accelerat declinul anual în februarie 2016, până la 6,6%, de la 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 3%, după o scădere de 1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat declinul anual până la 5%, de la 2,4% în luna precedentă, în condiţiile unei declin lunar de 1,5%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 6,4%, după o creştere de 3% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 2,8%. Vânzările de combustibil auto şi-au temperat scăderea anuală până la 7,9%, de la 8,6% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,2%.
(sursa: Elstat)