Preţurile producătorilor industriali din Brazilia şi-au temperat creşterea anuală şi în iulie 2022, până la 18%, de la 18,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,2%, după un avans de 1% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au temperat creşterea anuală până la 20,6%, de la 21,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,3%, iar preţurile din industria extractivă au scăzut cu o rată anuală de 13,5%, după o scădere de 10,1% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%. (IBGE)
Încrederea consumatorilor din SUA a crescut în august 2022, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan, până la 58,2 puncte, de la 51,5 puncte în luna precedentă. Indicele situaţiei curente a crescut până la 58,6 puncte, la 58,1 puncte în luna anterioară, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a crescut până la 58 de puncte, de la 47,3 puncte în luna precedentă. Aşteptările inflaţioniste pentru următoarele 12 luni au scăzut până la 4,8%, de la 5,2%. (University of Michigan)
Volumul vânzărilor retail din Suedia şi-a temperat scăderea anuală în iulie 2022, până la 3,9%, de la 4,1% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 0,6%, după un declin de 1,5% în luna anterioară. Vânzările bunurilor alimentare şi de consum curent au crescut cu o rată anuală de 0,2%, după o scădere de 1,6% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,6%, iar vânzările bunurilor de consum durabile şi-au accelerat scăderea anuală până la 6,5%, de la 5,5%, pe fondul unui declin lunar de 1,8%. (SCB)
Volumul vânzărilor retail din Irlanda şi-a accelerat scăderea anuală şi în iulie 2022, până la 8,1%, de la 7,3% în luna precedentă, pe fondul unei noi scăderi lunare de 1,6%. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 10,9%, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%, iar vânzările de combustibil au scăzut cu o rată anuală de 7,5%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,8%. (CSO)
Volumul vânzărilor retail din Letonia a crescut cu o rată anuală de 0,5% în iulie 2022, după o scădere de 0,4% în luna precedentă, pe fondul unei noi scăderi lunare de 0,4%. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1,7%, pe fondul unei scăderi lunare de 1,3%, iar vânzările de produse nealimentare, exclusiv combustibilul auto, au crescut cu o rată anuală de 3,4%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,1%. Vânzările de combustibil auto au scăzut cu o rată anuală de 8,4%, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%. (Statistics Latvia)