Încrederea consumatorilor din SUA a crescut peste aşteptări în martie 2021, conform datelor finale ale indicelui publicat de University of Michigan, până la 84,9 puncte, cel mai ridicat nivel din ultimele 12 luni, de la 76,8 puncte în luna precedentă. Indicele situaţiei curente a crescut până la 93 de puncte, la 86,2 în luna anterioară, iar indicele aşteptărilor pentru următoarele 12 luni a crescut până la 79,7 de la 70,7 puncte în luna precedentă. Aşteptările inflaţioniste pentru următoarele 12 luni au scăzut până la 3,1%, de la 3,3%.
(Sursa:University of Michigan)
Creditul de consum din Marea Britanie şi-a accelerat scăderea anuală şi în februarie 2021, până la 9,9%, de la 9% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,6%, iar creditul ipotecar şi-a accelerat creşterea anuală până la 3,2%, de la 3,1% în luna anterioară, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,4%. Creditul acordat companiilor nefinanciare şi-a temperat creşterea anuală până la 8,2%, de la 8,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri anuale de 25,7% a creditelor acordate IMM-urilor şi a unei scăderi anuale de 1,2% a creditelor acordate companiilor mari.
(Sursa: Bank of England)
Creditul ipotecar rezidenţial din Spania şi-a accelerat scăderea anuală în ianuarie 2021, în condiţiile unui declin anual de 31,6% a numărului creditelor, după un declin de 14,8% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 5,3%. Valoarea creditelor a scăzut cu o rată anuală de 22,4%, după un declin de 7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%. Valoarea medie a unui credit ipotecar rezidenţial a crescut cu o rată anuală de 13,5%, până la 129.003 euro.
(Sursa: INE Spain)
Volumul vânzărilor retail din Lituania şi-a temperat declinul anual în februarie 2021, până la 0,1%, de la 4,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,5%, după o scădere de 5,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 8,6%, de la 8,2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,1%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat scăderea anuală până la 7,1%, de la 14,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 11,1%.
(Sursa: Statistics Lithuania)
Volumul vânzărilor retail din Letonia şi-a temperat scăderea anuală în februarie 2021, până la 8,5%, de la 9,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 4,4%, după un declin de 5,2% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1,7%, după o scădere de 2,1% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 4%, iar vânzările produselor nealimentare şi-au temperat scăderea anuală până la 21,5%, de la 23,4% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 7,2%.
(Sursa: Statistics Latvia)
Volumul vânzărilor retail din Irlanda şi-a temperat scăderea anuală în februarie 2021, până la 3,2%, de la 14,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 13,9%, după un declin de 21,8% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 12,1%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,5%, iar vânzările de produse nealimentare, exclusiv auto şi combustibil, au scăzut cu o rată anuală de 6,7%, pe fondul unei creşteri lunare de 13,2%.
(Sursa: CSO Ireland)