Vânzările retail din Norvegia au scăzut neşteptat în septembrie 2015, cu o rată lunară de 0,8%, după un declin de 0,2% în luna precedentă, iar scăderea anuală a fost de 0,3%, după o creştere de 0,8% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,3%, după o creştere de 0,6% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,2%, iar vânzările de combustibil auto au crescut cu o rată anuală de 0,1%, după un avans de 8,2% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 3,1%.
(sursa: Statistics Norway)
Vânzările retail din Irlanda şi-au temperat creşterea anuală în septembrie 2015, până la 8,6%, de la 8,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%, după un declin de 4,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 1,4%, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,2%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 10,6%, pe fondul unui avans lunar de 0,6%. Vânzările de combustibili auto au crescut cu o rată anuală de 2,7%, în condiţiile unui avans lunar de 0,6%.
(sursa: CSO)
Preţurile de consum din Australia şi-au menţinut creşterea anuală la 1,5% în T3 2015, pe fondul unei creşteri trimestriale de 0,5%, după un avans de 0,7% în trimestrul precedent. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,2%, de la 1,3% în trimestrul precedent, în condiţiile unei creşteri trimestriale de 0,1%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,7%, de la 2,5% în trimestrul anterior, pe fondul unei creşteri trimestriale de 0,6%.
(sursa: ABS)
Vânzările retail din Spania şi-au accelerat creşterea anuală în septembrie 2015, până la 4,3%, de la 3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,2%, după un declin de 0,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,5%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 5,8%, de la 4,3% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 0,7%. Vânzările de combustibili auto şi-au temperat creşterea anuală până la 7,4%, de la 8,6% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,3%.
(sursa: INE)
Vânzările retail din Suedia au crescut sub aşteptări în septembrie 2015, cu o rată lunară de 0,7%, după un declin de 0,8% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a accelerat până la 3,7%, de la 1,8% în luna anterioară. Vânzările bunurilor de consum curent au crescut cu o rată anuală de 1,1%, după un avans de 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,3%, iar vânzările bunurilor de consum durabile şi-au accelerat creşterea anuală până la 5,7%, de la 2,2% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 1,6%.
(sursa: SCB)