Volumul vânzărilor retail din Suedia şi-a accelerat scăderea anuală în septembrie 2023, până la 3,8%, de la 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,4%, după o stagnare în luna anterioară. Vânzările de alimente şi alte bunuri de consum curent au crescut cu o rată anuală de 0,5%, după o scădere de 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%, iar vânzările bunurilor durabile şi-au accelerat scăderea anuală până la 6,9%, de la 1,8% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 2,7%. (SCB Sweden)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia şi-a accelerat scăderea anuală în septembrie 2023, până la 2,5%, de la 2,1% în luna precedentă, pe fondul unei noi scăderi lunare de 0,3%. Vânzările bunurilor alimentare şi-au temperat scăderea anuală până la 2%, de la 3,2%, în condiţiile unei scăderi lunare de 1%, iar vânzările de combustibil auto şi-au temperat scăderea anuală până la 6,9%, de la 10,7%, pe fondul unui avans lunar de 2,1%. (Statistics Norway)
Volumul vânzărilor retail din Lituania, exclusiv automobile, a scăzut cu o rată anuală de 3,1% în luna septembrie 2023, după o scădere de 1,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%, după un avans de 0,8% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au temperat scăderea anuală până la 3,4%, de la 3,8%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,7%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 3,7%, după o creştere de 0,2% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%. (Statistics Lithuania)
Volumul vânzărilor retail din Danemarca a crescut cu o rată anuală de 1,3% în septembrie 2023, după o scădere de 1,4% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un avans de 3,7% în luna anterioară. Vânzările bunurilor alimentare şi de consum curent au scăzut cu o rată anuală de 3,2%, după o scădere de 3,1% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,7%, iar vânzările bunurilor de consum durabile au crescut cu o rată anuală de 7,3%, după o creştere de 0,7% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 2,7%. (Statistics Denmark)
Volumul vânzărilor retail din Spania şi-a temperat creşterea anuală în septembrie 2023, până la 6,5%, de la 7,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%, după o creştere de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 2,6%, după o creştere de 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei stagnări lunare, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 15,9%, de la 17% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%. (INE Spain)
Indicele încrederii consumatorilor din Franţa a crescut în luna octombrie 2023, până la 84 de puncte, de la 83 de puncte. Indicele situaţiei financiare din următoarele 12 luni a crescut cu 2 puncte, până la -15 puncte, în timp ce indicele situaţiei financiare curente a crescut cu un punct, până la -33 de puncte. Indicele aşteptărilor privind standardul de viaţă din următoarele 12 luni a crescut până la -53 de puncte, de la -54 de puncte. (INSEE)