Vânzările retail din Suedia au înregistrat o scădere masivă neaşteptată în august 2015, cu o rată lunară de 1,7%, după un avans de 0,2% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a temperat până la 1%, de la 6,1% în luna anterioară. Vânzările bunurilor de consum curent au crescut cu o rată anuală de 0,5%, după un declin de 1,5% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,1%, iar vânzările bunurilor de consum durabile şi-au temperat creşterea anuală până la 1,4%, de la 12,7% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 3,6%.
(sursa: SCB)
Vânzările retail din Irlanda şi-au temperat creşterea anuală în august 2015, până la 9,3%, de la 10,2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 4%, după un avans de 13,4% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 3,6%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,6%, iar vânzările de produse nealimentare au crescut cu o rată anuală de 9,4%, pe fondul unui avans lunar de 1,5%. Vânzările de combustibili auto au crescut cu o rată anuală de 1,9%, în condiţiile unui declin lunar de 0,2%.
(sursa: CSO)
Preţurile importurilor din Germania şi-au accelerat declinul anual în august 2015, până la 3,1%, de la 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,5%, după o scădere de 0,7% în luna anterioară. Preţurile energiei importate au scăzut cu o rată anuală de 29,8%, în condiţiile unei scăderi lunare de 8,6%, pe fondul unei scăderi anuale de 42,1% a preţului petrolului. Preţurile importurilor, exclusiv energia, şi-au temperat creşterea anuală până la 1,6%, de la 2,5%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,6%.
(sursa: Destatis)
Vânzările retail din Spania şi-au temperat creşterea anuală în august 2015, până la 3,1%, de la 4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după un avans de 1,2% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,7%, după un avans de 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 4,3%, de la 5% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 0,2%. Vânzările de combustibili auto şi-au accelerat creşterea anuală până la 9,7%, de la 8,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 3,1%.
(sursa: INE)
Vânzările retail din Norvegia şi-au temperat creşterea anuală în august 2015, până la 0,9%, de la 2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate, de 0,4%, după un avans de 0,6% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,6%, după o scădere de 2,7% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,3%, iar vânzările de combustibil auto au crescut cu o rată anuală de 8,2%, după un declin de 1,7% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 5,9%.
(sursa: Statistics Norway)