Preţurile de consum din Turcia şi-au accelerat masiv creşterea anuală şi în august 2023, până la 58,9%, de la 47,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 9,1%, după o creştere de 9,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 72,9%, de la 60,7% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 8,5%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 25%, de la 19,3% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 6,9%. (TurkStat)
Preţurile producătorilor industriali din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală şi în august 2023, până la 49,4%, de la 44,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,9%, după un avans de 8,2% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat creşterea anuală până la 54,4%, de la 50,8% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 5,4%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 8,2%, după o scădere de 17,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 10,2%. (TurkStat)
Preţurile de consum din Belgia şi-au menţinut creşterea anuală la 4,1% în august 2023, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,8%. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 13,7%, de la 14,3% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor au scăzut cu o rată anuală de 11,5%, după o scădere de 9,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%, în condiţiile unui declin anual de 33,9% a preţurilor energiei. (Statistics Belgium)
Indicele încrederii în perspectivele economice ale zonei euro a scăzut peste aşteptări în august 2023, până la 93,3 puncte, cel mai redus nivel din ultimele 34 de luni, de la 94,5 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii consumatorilor a scăzut până la -16 puncte, de la -15,1 puncte. Indicele încrederii pentru UE a scăzut până la 92,9 puncte, de la 93,5 puncte, iar indicele încrederii în economia României a înregistrat o creştere de 0,7 puncte, până la 101,1 puncte. (Comisia Europeană)
Volumul vânzărilor retail din Ţările de Jos şi-a accelerat scăderea anuală în iulie 2023, până la 2,8%, de la 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%, după un avans de 1,1% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat scăderea anuală până la 3,5%, de la 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,9%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 3,2%, după o scădere de 0,4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 1,2%. (CBS Netherlands)
Volumul vânzărilor retail din Germania şi-a accelerat neaşteptat declinul anual în iulie 2023, până la 2,2%, de la 0,9% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,8%, după un declin de 0,2% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au scăzut cu o rată anuală de 1,8%, a 25-a scădere consecutivă, în condiţiile unei creşteri lunare de 2%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 1,9%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,2%. (Destatis)