Ţintele coaliţiei guvernamentale de la Berlin arată că pe drumurile Germaniei ar trebui să circule 15 milioane de automobile electrice (AE) până în 2030.
Bloomberg a scris recent că acest vis se destramă, în condiţiile în care prognozele VDA (Verband der Automobilindustrie, Asociaţia Germană a Industriei Auto) arată că în 2024 se va înregistra prima scădere a vânzărilor din ultimii 8 ani (vezi graficul).
De la circa 525 de mii de unităţi vândute în 2023, volum cu aproape 12% mai mare decât cel din anul precedent, estimările pentru 2024 arată o scădere de 14%, până la 451 de mii de unităţi.
"Cererea de vehicule electrice nu arată bine anul acesta în Germania", a declarat Jan Burgard, directorul firmei de consultanţă în domeniul auto Berylls, în condiţiile în care "segmentul premium al pieţei de vehicule electrice este aproape saturat, iar în segmentul inferior de 25.000 de euro există puţine oferte".
Conform datelor prezentate de agenţia de ştiri americană, până în noiembrie 2023 erau înregistrate în Germania circa un milion de maşini complet electrice, iar analiştii de pe piaţă consideră că fără subvenţii suplimentare ţinta nu poate fi atinsă. "Cred că este nerealist, din perspectiva actuală, să considerăm că vom ajunge la 15 milioane de vehicule electrice pe drumurile din Germania până în 2030", a mai declarat Burgard.
Nu trebuie uitat faptul că saturarea segmentului superior a avut loc, atât în economiile dezvoltate cât şi în cele emergente, pe fondul unor generoase programe de asistenţă socială, în cadrul căruia statul a acordat subvenţii de multe mii de euro pentru achiziţia maşinilor electrice.
Bloomberg arată că "stimulentele guvernamentale generoase sunt pe cale de dispariţie în Europa şi tot mai puţine vehicule se califică pentru ele în SUA".
Recent, ministrul german al transporturilor, Volker Wissing, a fost întrebat ce ar putea face autorităţile pentru a susţine mai mult piaţa automobilelor electrice. "Infrastructura de încărcare", a răspuns ministrul.
Un plan prezentat de Wissing în octombrie 2022 prevedea investiţii de circa 6,3 miliarde de euro într-o reţea de încărcare la nivel naţional cu un milion de staţii până în 2030. Datele preluate de Bloomberg arată că în prezent există circa 105.000 staţii funcţionale, iar estimările VDA subliniază că ritmul de construire trebuie crescut de trei ori pentru atingerea ţintelor propuse.
"În cazul în care încetinirea pieţei AE se transformă într-o criză pe termen mai lung, aceasta ar putea submina investiţii de miliarde de dolari în industrie şi ar însemna că producătorii de automobile nu vor putea ţine pasul cu noile reglementări privind reducerea emisiilor", a avertizat Bloomberg.
Dincolo de infrastructura de încărcare, un articol recent de la Associated Press a indicat încă o problemă majoră ridicată de o potenţială creştere accelerată a numărului de AE.
Deoarece masa acestora este semnificativ mai mare decât masa automobilelor clasice de clasă similară, un studiu de la Universitatea din Nebraska arată că parapeţii de protecţie din oţel de pe marginea drumurilor nu au fost proiectaţi pentru a face faţă unei forţe de impact mult mai mare.
O camionetă Rivian R1T din 2022 a fost propulsată către un parapet de oţel, pe care l-a rupt fără să încetinească semnificativ şi s-a oprit doar într-o barieră de beton de pe cealaltă parte a drumului, după cum scrie AP, în condiţiile în care cabina nu a suferit deformări semnificative. Într-un test similar, o maşină Tesla a ridicat parapetul şi a trecut pe sub el.
Studiile inginerilor americani mai arată că greutatea mult mai mare a AE afectează negativ uzura drumurilor, a locurilor de parcare, mai ales în cazul parcărilor cu mai multe etaje, şi conduce la uzura mult a rapidă a pneurilor.
În urma ştirilor recente privind scoaterea AE din flote ale unor companii renumite sau a dificultăţilor financiare ale companiilor producătoare, inclusiv în China, cotidianul britanic The Telegraph scrie că "în Vest a început renunţarea umilitoare la automobilele electrice".
După sume de ordinul miliarde risipite din banii contribuabililor, guvernele ar trebui să arate că au învăţat lecţii importante. Lecţia fundamentală ar fi aceea că "guvernele nu ştiu niciodată care vor fi industriile viitorului, iar descoperirea lor ar trebui lăsată pe seama antreprenorilor şi a consumatorilor".
Dar aceste lecţii nu vor fi învăţate de guverne, deoarece ignoranţa a devenit, mai nou, o virtute, "animarea" maselor se face cu sloganuri goale de orice conţinut, iar responsabilitatea pentru greşelile de politică economică nu există.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 00:26)
Tesla Inc. came awfully close to overtaking one of Germany’s most prized car brands last year.
Volkswagen AG’s Audi sold 1.89 million vehicles in 2023, narrowly beating the US manufacturer’s 1.81 million deliveries
While the Germans are making progress shifting to EVs, they’re still minn ows compared to Tesla. The US carmaker sold MORE fully electric vehicles last year than Audi, BMW and Mercedes-Benz COMBINED:-)
With 14.0%, Tesla's January 2024 sales in Germany imply the highest market share in terms of total BEV sales in Germany since June 2023's 15.2%. On a trailing 12-months basis, Tesla's market share amounts to 11.8%:-)
1.1. x (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de eu în data de 08.02.2024, 07:18)
ar fi bine sa scrieti si sursa, sa verificam
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 07:51)
bnnbloomberg.ca/tesla-closes-g ap-with-germany-s-audi-in-glob al-vehicle-sales
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 08:48)
Intrebarea era: mai viseaza Romania Table / Rebuturi din Germania?
s c c r e t
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 15:26)
E oameni care viseaza la sareta. Si calul emite si el CO2, deci nu e ecologic, ci ecotoxic.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 18:58)
eco medan ... duce mai rapid la topirea ghetarilor.
s c c r e t
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 10:35)
trecerea se va face, doar ca mai lent decat impune conducerea EU
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Anonim în data de 08.02.2024, 12:03)
De ce ai face trecerea de la un vehicul 100% reciclabil la unul total dăunător pentru mediu în procesul de fabricație a bateriilor și apoi și mai dăunător la sfârșitul ciclului de viata a bateriei?
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 13:24)
Esti pe langa subiect…litiul este 100% reciclabit spre deosebire de hidrocarburi…si motoarele cu ardere interna polueaza, anual mor 3 milioane de oameni de la noxe. Treci intai pe la scoala si apoi scrie pe forumuri:-)
3.3. Flexuri electrice (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de MadMax în data de 08.02.2024, 13:49)
Nu-i nimic mai fals și periculos decât oamenii spălați pe creier crezând că mașinile electrice vor salva planeta, îla cu 3 milioane de morți pe an din cauza noxelor, știi ceva? au dreptate îștea de vă injectează de 3 ori pe an. Mă da nu scăpăm de voi odată? Ține minte fraiere că cine râde la urmă râde mai bine, tot căcatul îsta cu mașinile electrice o să va explodeze în față mai devreme sau mai târziu.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 14:02)
planeta e si pentru generatiile viitoare nu doar pt egoistii ce traiesc in prezent. ce le lasam? gaze noxe poluare incalzire globala mizerie peste tot? ca noi facem ce vrem si asa pana murim noi mai tine baa!
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 15:06)
incet incet se va face trecerea din mai multe motive, unele economice altele de convenienta:
1. se vor gasi din ce in ce mai multe masini electrice si in range-ul de 10000-15000 euro la o calitate acceptabila.
2. sunt bune pt mers in oras si naveta scurta, exceptate de la restrictii, majoritatea la pretul de mai sus sunt masini mici-medii.
3. panourile solare vor deveni la fel de comune precum petul, din ce in ce mai mult din cei care stau la casa vor prefera o masina mica electrica pt care costul combustibilului e zero uneia cu un cost 300-500 lei saptamanal.
4. tehnologia bateriilor avanseaza, litium nu e batut in cuie.
ca va dura 15 ani sau 30 ani sau mai mult ca cele electrice sa fie majoritare nu stie nimeni
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 21:35)
Marotele electrice sunt despre nevoia industriei auto de a-si motiva clientii sa-si schimbe masinile. Criza din 2007 din industri auto a pus pe butuci măreața industrie de poluat planeta. Și pentru că era nevoie de o poezie, acum o reciți tu degeaba. Cei care marcă banul își pun interesul înaintea nevoilor planetei.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 12:09)
Cica, avantaje la dacia spring: bateria masinii este a ta :)) wow asta da avantaj. da, rotile, volanul sunt ale mele dc o cumpar?:))
Vor scadea masinile electrice din cauza subventiilor. Dar cine are solare pe acoperis, ar fi fraier macar sa nu se gandeasca la eclectric car. Si cum a zis min mediului: fiecare casa va ave solare..
4.1. Flexuri electrice (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de MadMax în data de 08.02.2024, 13:58)
Încearcă să dai in perete cu o Dacia spring la 50 kmh să vezi tu dacă mai ieși întreg din ea, măcar ați văzut cum sunt construite cutiile alea? Și ce structura au? Sicriu pe roți. Cine știe care este cantitatea de CO2 in atmosferă? Credeți că flexurile electrice vor face vreo diferență? Hai pa că am pierdut destul timp aici.
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 14:04)
e si energia regenerabila in mix si sunt mai multe masuri , reciclare , curatare oceane, protejarea naturii si regenerare etc care in timp, vor face diferenta.
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 21:36)
Cu fotovoltaice am trecut incalzirea pe electric. : Daca se vor mai vinde termice in 2040, in ultima luna imi schimba parcul auto cu termice. :
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 15:07)
Sustinerea financiara a guvernului german ptr. cumpararea
de e-auto s a teminat,banutii merg la inarmare si sustinerea lui zele
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2024, 15:30)
" Curtea Constituțională Federală a Germaniei a hotărât săptămâna trecută că piesa de rezistență a strategiei coaliției guvernamentale pentru protejarea mediului – un plan de reutilizare a 60 de miliarde de euro rămase dintr-un fond de urgență din timpul pandemiei pentru a finanța agenda climatică a coaliției – a fost neconstituțională. "
Ai inteles foarte bine de ce a taiat guvernul german subventiile aiuristice.
6. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 08.02.2024, 16:10)
...