Malurile brăilene ale Dunării au fost curăţate în ultimii ani de navele scoase din uz de amatorii de fier vechi, transmite Rompres. Spre deosebire de anii trecuţi, când malurile Dunării erau sufocate de epave ruginite, goana după fier vechi a făcut ca, în prezent, la Brăila să se mai afle doar câteva resturi ale unor ambarcaţiuni scoase din uz. Un control efectuat recent de Agenţia pentru Protecţia Mediului şi Comisariatul Brăila al Gărzii de Mediu a relevat faptul că, pe porţiunea brăileană a fluviului, se mai află doar cinci nave care ar trebui dezmembrate. Cele cinci nave abandonate sunt şlepul cu indicativ "7826", vasul de pasageri "Mogoşoaia", împingătorul "Găeşti", gabara "5978" şi remorcherul "Tîrgu Mureş". Potrivit inspectorilor de mediu, toate aceste nave trebuie să fie dezmembrate în cursul acestui an, dar această acţiune presupune costuri foarte mari, motiv pentru care se caută soluţii pentru identificarea fondurilor necesare. Situaţia este cu atât mai complicată cu cât, în afara gabarei, toate celelalte nave sunt, practic, de nerecuperat, fiind îngropate în aluviunile aduse de fluviu de-a lungul anilor.
Din "Mogoşoaia" a rămas doar chila, împingătorul "Găeşti" este scufundat şi acoperit complet cu mâl, remorcherul "Târgu Mureş" nu se mai vede în momentul în care Dunărea creşte, iar din şlepul "7826" au rămas câteva piese şi acelea îngropate în aluviuni.