MAM Bricolaj, lanţ românesc de magazine de materiale şi accesorii pentru mobilă, a vândut, în perioada 2020-2021, cu 15% mai multe scule si unelte şi cu 10% mai mulţi adezivi şi vopsele decât în anul anterior, arată o analiză a retailerului listat pe piaţa AeRo a Bursei de Valori Bucureşti, potrivit unui comunicat de presă.
Conform sursei citate, datele centralizate de MAM Bricolaj de la consultanţii de vânzări care au interacţionat cu clienţii reţelei de magazine evidenţiază faptul că pandemia a generat schimbări semnificative ale comportamentelor de consum, cu impact pe piaţa autohtonă de bricolaj.
Din analiza datelor MAM Bricolaj, se conturează două noi trenduri, ambele apărute ca urmare a restricţiilor de circulaţie, impuse de pandemie, care au obligat persoanele active să petreacă mai mult timp acasă.
Primul este acela că oamenii au început să fie mai preocupaţi de aspectul mobilierului din locuinţă, dar şi de funcţionarea acestuia. Cei mai încrezători în îndemânarea lor au decis să înlocuiască singuri componentele de mobilier sau instalaţiile stricate, să le recondiţioneze sau să monteze altele, mai aspectuoase sau practice.
Fenomenul este sesizabil în dinamica vânzărilor unora dintre produsele MAM Bricolaj, care au înregistrat un avans semnificativ în comparaţie cu anii anteriori.
Categoriile de produse ale căror vânzări au crescut semnificativ în perioada 2020-2021 sunt:
1.Scule şi unelte (cheie reglabilă, cleşte, patent, şurubelniţă, ruletă, scule electrice), cu un avans de 15% .
2.Vopsele şi adezivi (adezivi universali, spuma poliuretanică, siliconul sanitar, pensule, vopsele), cu o creştere de 10%.
Al doilea trend apărut ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse a fost stimularea hobby-urilor. Multe persoane au experimentat diferite forme de exprimare a creativităţii şi petrecere a timpului liber, îmbogăţindu-şi viaţa personală şi folosind aceste noi preocupări pentru a face faţă anxietăţilor apărute în pandemie.
"Timpul petrecut în casă, eventual alături de copii, răsfoind reviste şi mai ales navigând pe internet, i-a făcut pe adulţi să descopere activităţi noi şi să-şi exploreze latura creativă. Descoperirea unor hobby-uri şi dezvoltarea unor proiecte DIY (Do It Yourself) au avut şi un rol terapeutic, de instrument antistress, aşa cum au arătat specialiştii în well-being", a declarat Ioana Petre, director de marketing al MAM Bricolaj.
Aceste noi preocupări din viaţa personală au fost surprinse nu doar în dinamica vânzărilor, ci au fost confirmate şi de consultanţii MAM Bricolaj. În discuţiile cu clienţii, aceştia au constat că a crescut numărul celor care cumpărau produse pentru a le folosi în alte scopuri decât cele obişnuite. De exemplu, ţevile din plastic sunt utilizate nu doar la instalaţiile sanitare, ci pot fi transformate, cu puţină imaginaţie sau cu ajutorul internetului, în suporţi pentru rafturi, obiecte personalizate şi viu colorate pentru depozitare, suporturi etc. De asemenea, clienţii MAM Bricolaj au mai achiziţionat bucăţi de PAL şi PFL sau adezivi şi vopsele pentru diferite proiecte DIY, precum tablourile şi alte obiecte decorative.
"Oamenii s-au inspirat de pe reţelele sociale - YouTube, Pinterest, Facebook şi TikTok, unde au descoperit nenumărate exemple ce i-au ajutat să-şi testeze creativitatea şi îndemânarea", a explicat Ioana Petre, directorul de marketing al MAM Bricolaj.
Lanţul de magazine MAM Bricolaj oferă una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piaţă - aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vânzare în acest moment.
Cea mai mare pondere în vânzările MAM Bricolaj o au Panourile (27% din total, în primul trimestru al acestui an), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum şi de Accesoriile de mobilă şi Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentând câte 11% din totalul vânzărilor).
MAM Bricolaj a înregistrat în primul trimestru din 2022 o cifră de afaceri de 14 milioane de lei, în creştere cu 16,2% faţă de perioada similară din 2021. Profitul net a fost de 152.000 de lei, comparativ cu 48.000 de lei în primul trimestru 2021.
Retailerul autohton de bricolaj intenţionează extinderea reţelei de magazine, inclusiv prin M&A şi prin sistem de franciză. Planurile companiei prevăd un număr de 12 magazine MAM Bricolaj în 2026, faţă de trei, în prezent, se mai arată în comunicat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.07.2022, 17:34)
Zici ca e parastas :))
Un ferpar avant la lettre-sa va mai aduceti aminte de noi cat existam,o sa ne regretati
Sfortarile astea pe la AERo-termele de aruncat vorbe sunt tot mai penibile.
Oamenii asteapta randament la investitia lor palavragiilor,nu sa le turnati gogosi despre 3 rulete si doua surubelnite ca nu asta ati promis la listare.Ati promis 2 milioane de euroe profit anual.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.07.2022, 19:01)
reclama mincinoasa!!!
Fata de CAND?
Eu vad macarale intepenite la orizont, vad ca incepe sa fata vantul prin bricolaje... unde a crescut cu 15%?
Cand au busit peste "nas" preturile in nominal cu peste 30-40-60-80-100-150% la unele produse!!!
Chiar va contraziceti... am istori de preturi nominale din 2000 pe balantele interne... sa fim seriosi! va rog terminati cu minciuna!
Daca nominal inca e profit real es coba de cadere sau platou!! hai sa nu mai mintim.
va multumesc
tanmes irutnemoc eniterc