Conducerea companiei aeriene "Air France", este pregătită să amâne dezvoltarea subsidiarei low-cost "Transavia", urmărind astfel să oprească greva declanşată de piloţi la data de 15 septembrie şi să reia negocierile cu aceştia.
Alexandre de Juniac, directorul executiv al "Air France-KLM Group", a informat, ieri, că extinderea "Transavia" în afara Franţei va fi amânată până la finele anului ca să permită noi discuţii cu sindicatele.
Declaraţia de ieri vine după ce, luna aceasta, "Air France" anunţa că intenţionează să investească un miliard de euro în extinderea subsidiarei sale low-cost, urmând să fie angajaţi încă 250 de piloţi până în 2019, iar flota "Transavia" să fie majorată la peste 100 de avioane.
Piloţii "Air France" se tem că extinderea "Transavia" va duce la scăderea salariilor lor, astfel că săptămâna trecută au declanşat cea mai lungă grevă din 1998 şi până în prezent, care costă operatorul de transport aproximativ 15 milioane de euro (19,3 milioane de dolari) pe zi.
Duminică, secretarul de stat francez pentru transporturi, Alain Vidalies, a cerut conducerii şi sindicatelor "Air France" să se gândească serios la o soluţie de compromis, altfel viitorul companiei ar putea fi în pericol. Oficialul a atras totodată atenţia piloţilor să dea dovadă de responsabilitate şi să înţeleagă faptul că "segmentul low-cost nu este o alegere, ci o necesitate impusă de realitatea pieţei, iar o companie fragilă din punct de vedere financiar, cum este Air France, nu are altă opţiune decât să se adapteze acestui fenomen major care este dezvoltarea segmentului low-cost".
Anterior, la data de 18 septembrie, premierul francez, Manuel Valls, şi ministrul bugetului de la Paris, Emmanuel Macron, au cerut încetarea grevei piloţilor de la "Air France".
La finele săptămânii trecute, sindicatul piloţilor companiei, SNPL, i-a cerut Guvernului francez să intervină şi să ajute la rezolvarea disputei. Oferta de ieri a managementului companiei nu i-a mulţumit pe piloţi, care au declarat că propunerea nu este altceva decât "o perdea de fum" care nu dă mai multe garanţii decât ofertele anterioare şi nu rezolvă nicio problemă.