Berea "Heineken" va fi distribuită pe piaţa locală, începînd cu acest sezon, ca parte a portofoliului "Brau Union România", companie care face parte din Grupul "Heineken" din mai 2003. Astfel, marca "Heineken" va beneficia de o distribuţie extinsă pe piaţa românească, într-o gamă largă de ambalaje: sticlă de 0,5l şi 0,33l, doză de 0,5l, precum şi draft. Campania de comunicare, care foloseşte ca principale canale televiziunea, reclama tipărită şi Internetul, se axează pe caracterul cosmopolit şi pe succesul internaţional al mărcii "Heineken".
Lansarea oficială a berii "Heineken" a fost concepută în spiritul mărcii. Evenimentul de lansare a prezentat primul concurs de cupluri de DJ-i şi VJ-i organizat vreodată în România. Concursul a reunit cele mai promiţătoare talente din domeniu, artişti care au mixat muzică şi imagini pentru a crea şi reda ceea ce se numeşte experienţa "Heineken".
Consumatorii români au identificat spiritul cosmopolit al mărcii înainte de lansarea "Heineken" pe piaţa locală. Participanţii la focus grupurile organizate înainte de lansare şi-au motivat opţiunea pentru sloganul "It could only be Heineken" prin faptul că acesta sintetizează cel mai bine caracterul cosmpolit al mărcii şi pune accent pe ideea de calitate şi unicitate, elementele care definesc marca "Heineken".
"Heineken" este o bere pilsener (lager) de culoare deschisă, de fermentaţie inferioară, cu un extract primitiv de categoria I (11-15,5% vol), conform legislaţiei olandeze. "Heineken" este produsă pe baza unui proces de brasaj 100% natural, fără utilizare de aditivi. Ea este produsă folosind numai malţ de orz, apă, hamei şi drojdia de cultură pură unică Heineken A. Trăsătura particulară a berii "Heineken" constă în aroma sa proaspătă şi fructată (datorată drojdiei unice Heineken A) şi în gustul său uşor amărui. Berea "Heineken" nu conţine conservanţi, aditivi şi nici nu foloseşte ca materii prime organisme modificate genetic (OMG).
Cu sediul central la Amsterdam (Olanda), "Heineken" este grupul producător de bere cu cea mai răspîndită prezenţă internaţională. Compania operează în peste 170 de ţări şi numără peste 60.000 de angajaţi. În 2003, vînzările totale ale "Heineken" s-au ridicat la 109 miliarde de hectolitri de bere. Istoria "Heineken" începe în anii 1800, o dată cu achiziţionarea unei fabrici de bere din Amsterdam. "Heineken" a devenit, în scurt timp, unul din cei mai importanţi producători de bere din Olanda.
Portofoliul "Heineken" numără peste 80 de mărci dintre care berea "Heineken" rămîne cea mai cunoscută, fiind disponibilă în cele peste 170 de pieţe pe care compania operează. Portofoliul "Heineken" numără, de asemenea, o gamă largă de mărci naţionale şi regionale precum şi specialităţi de bere. Această combinaţie a permis companiei "Heineken" să dobîndească o poziţie de piaţă solidă şi să aibă o structură eficientă a costurilor.
•
Prezentă în peste 170 de ţări din întreaga lume, marca "Heineken" domină piaţa internaţională cu vînzări care totalizează un volum de 19,3 milioane de hectolitri la nivel global, exceptînd piaţa de origine. "Heineken" este, de asemenea, marca de bere numărul 1 în Europa. În SUA, "Heineken" este marca favorită între berile premium importate din Europa.