Mars, producătorul batoanelor de ciocolată cu acelaşi nume, va investi 1 miliard de dolari în sustenabilitate, cu strategia ca practicile de afaceri ecologice să conducă la profituri mai ridicate, transmite Bloomberg.
"Există o justificare concretă, de afaceri, în acest sens. Acest miliard de dolari va genera alte multe miliarde de dolari", a spus Barry Parkin, director pentru achiziţii şi sustenabilitate al Mars.
Acordul climatic de la Paris din 2015, semnat de reprezentanţii a aproape 200 de state, a dat un semnal economiei mondiale că reducerea emisiilor de dioxid de carbon devine tot mai importantă pe agenda politică. Industrii de la cea a petrolului la cea financiară încep să analizeze riscurile inacţiunii în problemele legate de mediu, iar eforturile Mars sunt un exemplu al reacţiei marilor companii la această presiune.
Parkin va aloca circa o treime din fonduri simplificării lanţului de aprovizionare, în încercarea de a cumpăra direct de la fermieri. Restul banilor vor fi utilizaţi pentru recrearea reţetelor fără ingrediente artificiale.
"Este sfârşitul erei mărfurilor, natura unei mărfi este aceea că este aceeaşi peste tot şi că o cumperi în funcţie de preţ, nimeni nu întreabă sau nu ştie de unde provine. Asta nu mai este acceptabil", a explicat Parkin.
Mars vrea să îşi reducă riscurile de mediu, sociale şi de guvernanţă, cunoscute ca ESG, pentru că este aproape imposibil să urmăreşti de unde provin cantităţile uriaşe de materii prime pe care le utilizează, a arătat Parkin.
Compania cumpără 0,2% din cantitatea totală de ulei de palmier comercializat la nivel mondial, de la mii de rafinării.
Despăduririle sunt probabil cea mai mare mare problemă de mediu, iar pe partea socială este munca foţată şi sărăcia extremă. Acestea sunt problemele de aprovizionare din lumea în curs de devoltare, a mai arătat oficialul Mars.
Compania finanţează programe pentru a contribui la creşterea producţiei la sute de mii de ferme care produc de la cacao la vanilie şi încheie contracte de aprovizionare pe termen lung.