Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional prevede înfiinţarea unei organizaţii naţionale pentru turism (ONT) care să funcţioneze în parteneriat public-privat, a declarat, ieri, Lucia Morariu, secretarul de stat pentru turism din Ministerul pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. "Această instituţie va implica mediul public şi cel privat în promovarea turismului şi va asigura asistenţă în industrie, precum şi realizarea unui marketing potrivit", a precizat Lucia Morariu, citată de Rompres. De asemenea, ONT va promova destinaţiile turistice din România. Instituţia ar urma să funcţioneze în subordinea Ministerului pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale. "Din conducerea acestei instituţii vor face parte reprezentanţi ai asociaţiilor patronale din turism, ai autorităţilor locale precum şi ai altor instituţii, cum ar fi organizaţiile neguvernamentale", a arătat Morariu. Totodată, Lucia Morariu a precizat că Master Planul pentru Turism prevede înfiinţarea unor companii de administrare locală pentru dezvoltarea staţiunilor deja existente şi pentru gestionarea resurselor patrimoniului turistic al României.
În ceea ce priveşte centrele de informare existente în România, acestea vor beneficia de fonduri europene pentru dezvoltare destinate sprijinirii autorităţilor locale pentru promovarea turistică.
"Am extins numărul acestor centre de la 10 la toate capitalele de reşedinţă de judeţ din România, iar acest lucru a fost acceptat", a mai spus secretarul de stat pentru turism. Master Planul pentru turism a fost prezentat, ieri, de Harsh Varma, director al Departamentului de Asigurare Asistenţă din cadrul Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT), Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism în cadrul Ministerului pentru IMM-uri, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale (MIMMCTPL) şi Rochard Batchelor, coordonatorul experţilor OMT care au lucrat la proiect.
Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului din România va ajunge într-o săptămână la Guvern
Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului din România va ajunge într-o săptămână la Guvern pentru a fi aprobat, a mai spus ieri Lucia Morariu. "Fondurile din care pot fi realizate planurile din strategia pentru turism sunt cele 150 de milioane euro destinate relansării brandului în România, promovării destinaţiilor turistice şi accentelor de informaţii precum şi fondurile de până la 700 milioane euro destinate proiectelor derulate de Autoritatea Naţională pentru Turism. Pentru a utiliza cele 700 milioane de euro proiectele vizate trebuie să se încadreze în prevederile Master Planului pentru Turism", a afirmat Lucia Morariu. De asemenea, secretarul de stat a precizat că pentru realizarea Master Planului este nevoie, în mare parte, de voinţă politică. Master Planul identifică cinci zone cheie cărora trebuie să l-i se acorde atenţie, potrivit lui Richard Batchelor şeful echipei de consultanţi care a lucrat la realizarea Master Planului. Este vorba despre cercetare, structurile instituţionale, pregătirea profesională a angajaţilor din industrie, planificarea investiţiilor şi marketingul din turism.
Strategia naţională care va rezulta va avea stabilite astfel priorităţile, care, la modul general, sunt cunoscute de specialişti şi sunt reprezentate de circuite culturale, turismul de afaceri, Delta Dunării, oraşe precum Sibiu şi Braşov, turismul balnear şi agroturismul. Potrivit Master Planului privind Dezvoltarea Turismului românesc, pieţele prioritare sunt Germania, Austria, Marea Britanie, Franţa, Marea Britanie, Italia şi Statele Unite. Ţările secundare sunt cele din Peninsula Scandinavă, Benelux, Spania, la care se adaugă pieţe de oportunitate precum China şi Japonia
Brandul turistic al României va fi elaborat începând din primăvara anului viitor
Brandul turistic al României, program în care vor fi investite 20-30 milioane euro, va fi elaborat începând din luna aprilie a anului 2008, a declarat ieri, Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism în cadrul Ministerului pentru IMM, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
Organizaţia Mondială pentru Turism a criticat sloganul actual al turismului românesc. "Echipa noastră a avut o reacţie critică la sloganul actual al turismului românesc-Slimply Surprising, pentru că el nu comunică esenţa României pentru potenţialii vizitatori", a declarat ieri, Richard Bantchelor, şeful echipei de consultanţi internaţionali, reprezentant al Organizaţiei Mondiale pentru Turism, cu care au colaborat autorităţile române pentru elaborarea Master Planului. De asemenea, acesta a precizat că vizitatorii României s-au arătat surprinşi de faptul că aşteptările lor despre ţară au fost mult depăşite. "Provocarea cu care se confruntă turismul românesc este să arate lumii întregi, înainte ca aceasta să ajungă în ţară, cât de multe lucruri bune şi experienţe poate oferi", a precizat Bantchelor. România va beneficia, până în 2013, de fonduri europene de 150 de milioane de euro pentru programe de promovare şi informare turistică, prin Programul Operaţional Regional.