Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald's a primit mai multe oferte pentru preluarea restaurantelor sale din Hong Kong şi China continentală, într-o tranzacţie a cărei valoare urmează să se ridice la aproximativ 3 miliarde de dolari, au declarat astăzi pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.
Acestea au adăugat că gigantul american va oferi cumpărătorilor un acord de franciză pe 20 de ani, dar a impus o serie de restricţii care au descurajat unele fonduri de investiţii să participe la procesul de vânzare. Cu toate acestea, unele din aceste fonduri de investiţii, precum Bain Capital, TPG Capital şi Carlyle Group au rămas în cursă în ideea de a se asocia cu o serie de grupuri chineze.
Printre candidaţii care se pregătesc să facă o ofertă, sau au înaintat deja una, înainte de termenul limită fixat pentru ziua de luni se numără Beijing Tourism Group, Sanpower, ChemChina, Beijing Capital Agribusiness Group şi Green Tree Hospitality.
Anterior, Reuters a informat că McDonald's a angajat banca americană Morgan Stanley să se ocupe de vânzarea a aproximativ 2.800 din restaurantele sale din China, Hong Kong şi Coreea de Sud. Potrivit surselor, vânzarea restaurantelor din Coreea de Sud se va derula separat şi nu se ştie dacă părţile menţionate şi-au manifestat interesul şi pentru activele din Coreea de Sud.
Restaurantele McDonald's din China şi Hong Kong au realizat un profit operaţional de aproximativ 200 milioane de dolari şi pot fi vândute pentru o sumă de 15-16 ori mai mare decât rezultatul operaţional, adică aproximativ 3 miliarde de dolari, a declarat una din surse.
"Am făcut progrese şi căutăm parteneri strategici pe termen lung cu relevanţă locală şi expertiză complementară la care să se adauge o cunoaştere solidă a brandului McDonald's. Deoarece nu s-a luat încă o decizie, ar fi prematur să facem alte speculaţii", a declarat un purtător de cuvânt de la McDonald's.
Potrivit datelor din industria restaurantelor, McDonald's este al doilea mare lanţ de restaurante de tip fast-food din China după YUM Brands, care operează lanţurile KFC şi Pizza Hut. Însă ambele firme se confruntă cu o presiune crescută din partea rivalilor mai ieftini, conform sursei citate.