McDonald's Corp., cel mai mare lanţ de restaurante fast-food din lume, va cumpăra Dynamic Yield din Israel, companie a cărei tehnologie va ajuta grupul să îşi personalizeze interacţiunile cu clienţii, pe segmentul online.
Valoarea afacerii nu a fost dezvăluită, însă o sursă citată de Reuters spune că McDonald's va plăti peste 300 milioane de dolari pentru această achiziţie.
McDonald's a informat că va utiliza tehnologia Dynamic Yield ca să schimbe felul în care se afişează meniul digital Drive Thru astfel încât să prezinte produsele în funcţie de timpul zilei şi de vreme, respectiv aspecte legate de traficul din restaurante şi de tendinţele meniurilor. Astfel, odată ce un client începe să comande, pe ecran vor fi afişate recomandări suplimentare, în baza a ceea ce a ales clientul până la acel moment.
Afacerea vine în contextul în care compania americană are probleme pe piaţa locală, unde este afectată de competiţia acerbă din partea lanţurilor rivale, care şi-au actualizat produsele cu oferte promoţionale, sporind investiţiile în domeniul serviciilor digitale şi de livrare.
Directorul executiv al McDonald's, Steve Easterbrook, a declarat: "Odată cu această achiziţie ne extindem atât capacitatea de a creşte rolul pe care îl vor avea tehnologia şi datele în viitorul nostru, cât şi viteza cu care vom putea implementa viziunea noastră de a crea experienţe personalizate pentru clienţi".
Compania a precizat că va introduce anul acesta tehnologia în restaurantele din Statele Unite, după ce a fost testată în câteva locaţii americane, în 2018.
Ulterior, noile servicii vor fi extinse pe alte pieţe internaţionale de top pe care activează compania.
McDonald's va începe prin integrarea tehnologiei în toate ofertele digitale, precum chioşcuri self-order (cu auto-comandă) şi aplicaţia mobilă McDonald's Global.
Dynamic Yield, societatea care are printre clienţi şi gigantul suedez al distribuţiei de mobilă IKEA, dispune de birouri în New York şi Tel Aviv.