MCS Communications, parte a unui grup mai mare de companii din care mai fac parte Hat România sau Boom TV, a preluat cele 6 magazine Future Shop de la Grupul Flamingo International, în cadrul unei tranzacţii derulate pe parcursul celui de-al treilea trimestru al anului 2007 şi preconizată să se finalizeze în această lună.
În urma tranzacţiei, Grupul Flamingo International va cesiona contractele de chirie pentru magazinele Future Shop către MCS Communications şi va transfera în totalitate către noul proprietar stocul comercial şi mijloacele fixe deţinute în cele 6 unităţi. Brand-ul Future Shop va rămâne în portofoliul Flamingo International, putând fi reactivat în viitor dacă va apărea o oportunitate de dezvoltare în acest sens.
Conceptul Future Shop a fost lansat de către Flamingo International în anul 2005, din dorinţa de a avea un canal alternativ de comercializare a produselor din gama IT&C pe piaţa de retail românească, alături de magazinele Flamingo Computers. Odată cu achiziţia şi integrarea retailer-ului Flanco, operaţiune finalizată în anul 2006, direcţiile strategice ale grupului s-au modificat semnificativ. Astfel, dezvoltarea conceptului Future Shop, ajuns la momentul achiziţiei Flanco la 18 locaţii, a trecut pe plan secundar, accentul punându-se pe extinderea magazinelor de suprafaţă mare, operate sub denumirea Flanco World şi a consolidării reţelelor tradiţionale Flamingo Computers şi Flanco.
În momentul tranzacţiei, lanţul Future Shop cuprindea 6 unităţi cu suprafeţe medii de 40 metri pătraţi, plasate în centre comerciale din Bucureşti, Craiova, Oradea, Timişoara şi Iaşi. Majoritatea celorlalte magazine (până la totalul de 18) au fost închise pe parcursul anului 2006, ca parte a procesului de restructurare a activităţii de retail.
Decizia de a stopa proiectul Future Shop a fost prevăzută în planurile de dezvoltare ale Grupului pentru a doua parte a anului 2007, negocierile cu potenţialii cumpărători fiind demarate încă din primul trimestru al acestui an.
Jiri Rizek, CEO Flamingo International, a declarat: "Stoparea proiectului Future Shop a fost anunţată şi pregătită de către Flamingo International încă de la începutul anului, atunci când am anunţat priorităţile noastre pentru perioada imediat următoare - consolidarea reţelei de magazine Flanco World şi îmbunătăţirea performanţelor unităţilor Flamingo Computers şi Flanco. În urma unei lungi perioade de negocieri cu mai multe companii interesate de achiziţionarea magazinelor Future Shop, am decis că este oportun să încheiem tranzacţia cu MCS Communications, un jucător important pe piaţa locală de telecomunicaţii".
Grupul Flamingo International activează pe piaţa din România încă din anul 1994, având ca principal obiect de activitate comerţul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice, fiind în acest moment al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa adresată. Strategia Grupului Flamingo constă în consolidarea poziţiei deţinute pe piaţa locală, prin extinderea reţelei de magazine Flanco World în toate regiunile ţării şi prin continua îmbunătăţire a performanţelor magazinelor tradiţionale Flamingo Computers şi Flanco. În prezent există 13 locaţii Flanco World în cele mai importante regiuni ale ţării, urmând ca până la finalul anului 2007 să fie inaugurate încă 7 noi unităţi. Reţeaua Flanco World presupune magazine cu suprafeţe de vânzare mari (1.000 mp - 3.000 mp).
Din iunie 2005, compania Flamingo International este cotată la Bursa de Valori Bucureşti, devenind astfel prima şi singura companie din industrie prezentă pe piaţa de capital.