Odată cu intrarea în vigoare, vineri, a taxelor suplimentare impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice (EV) produse din China, unii producători de automobile s-au gândit dacă să-şi majoreze preţurile sau să ia alte măsuri ca răspuns, transmite Reuters.
Până acum, doar Tesla a anunţat planuri de creştere a preţurilor, în timp ce mărcile chineze MG şi NIO au sugerat că ar putea creşte costul maşinilor lor în Europa în cursul acestui an.
Analiştii cred că alţi producători care fabrică vehicule în China vor transfera, de asemenea, o parte din costul suplimentar consumatorilor.
Mai jos este o listă cu răspunsurile producătorilor de automobile la tarifele provizorii ale UE, care urmează să devină definitive în noiembrie:
BYD
Producătorul chinez de automobile, care se confruntă cu cea mai scăzută majorare a tarifelor, de 17,4%, pe lângă taxele actuale de 10%, nu a decis încă dacă va creşte preţurile vehiculelor electrice vândute în UE, au declarat surse apropiate companiei, pentru Reuters.
Sursele au spus că nicio decizie nu va fi luată înainte ca taxele provizorii să intre în vigoare.
CHERY AUTO
Producătorul auto chinez a spus că producţia sa planificată de vehicule electrice în Spania, printr-o societate mixtă cu EV Motors din Spania, ar trebui să contribuie la compensarea tarifelor la importurile în UE.
Producţia la unitatea din Barcelona este aşteptată să înceapă până la sfârşitul anului, a declarat Charlie Zhang, vicepreşedintele companiei.
Fabrica nu este suficient de mare pentru a găzdui planurile de producţie pe termen mediu şi lung ale producătorului auto în Europa, a adăugat Zhang, spunând că acesta caută un posibil al doilea loc.
MG
Un purtător de cuvânt al mărcii MG, produsă de SAIC Motor din China, a declarat pentru Reuters, în Franţa, că producătorul auto are suficiente vehicule în stoc "pentru a rezista până în noiembrie fără a creşte preţurile", referindu-se în special la modelul MG4.
Directorul de ţară al MG pentru Italia, Andrea Bartolomeo, a declarat că, pentru moment, marca nu plănuieşte nicio modificare de preţuri pentru gama sa de maşini din ţară.
UE a impus un tarif de 37,6% pentru vehiculele electrice produse de SAIC.
NIO
Producătorul auto chinez a declarat că ar putea ajusta preţurile maşinilor sale în Europa ca urmare a tarifelor preliminare. Acesta a adăugat că speră să ajungă la o soluţie cu UE înainte ca măsurile să devină definitive, în noiembrie.
NIO se confruntă cu un tarif de 20,8% la vehiculele sale electrice.
POLESTAR
După ce a înregistrat o pierdere din exploatare în primul trimestru, producătorul suedez de automobile, deţinut de compania chineză Geely, a declarat că va trebui să ia "măsuri de atenuare" pentru a compensa tarifele şi presiunea asupra preţurilor maşinilor. Astfel de paşi ar putea include reduceri de costuri pe întregul lanţ de aprovizionare, dar nu şi alte reduceri de locuri de muncă, a adăugat un purtător de cuvânt al companiei.
SAIC MOTOR
Producătorul chinez de automobile va solicita o audiere Comisiei Europene, cu privire la taxele suplimentare cu care se confruntă, a anunţat compania vineri.
"Comisia Europeană a trecut cu vederea unele dintre informaţiile şi contraargumentele prezentate de SAIC în timpul anchetei", a declarat producătorul auto de stat, într-un comunicat.
TESLA
Producătorul auto plănuieşte să crească preţul vehiculului Model 3 pentru a compensa costul mai mare la graniţele europene, ca urmare a tarifelor mai mari.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.07.2024, 14:51)
Europenii iar iau teapa economica,
ce misto ptr. "destepti si puternici" care trag sforile
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.07.2024, 09:39)
Europenii acordau facilități pentru chinezisme. Acum când și-au revenit, iau țeapă?!? :
Se vor vinde termice, iar electricele vor fi doar un segment izolat.
P.S. China e în budă.