Retailerii Walmart, Amazon, Shein şi Temu au înregistrat vânzări record în SUA în perioada Black Friday şi Cyber Monday, conform datelor privind cheltuielile consumatorilor. Performanţele acestora contrastează cu dificultăţile întâmpinate de alţi retaileri majori precum Target şi Best Buy, care au raportat scăderi ale vânzărilor, trasmite Reuters.
Cifre de vânzări şi produse populare
Americanii au cheltuit aproximativ 10,8 miliarde de dolari online de Black Friday, cu 10,2% mai mult decât în 2023, şi 13,3 miliarde de dolari de Cyber Monday, o creştere de 7,3% faţă de anul precedent, potrivit Adobe.
Amazon a raportat o creştere de 6% a vânzărilor de Black Friday faţă de anul trecut. Printre produsele populare s-au numărat dispozitivele Fire TV, televizoare Samsung, Barbie şi Play-Doh.
Walmart a înregistrat cea mai bună zi de vânzări din istoria sa între 25 noiembrie şi 2 decembrie. Cele mai căutate produse au inclus ceasuri Rolex, aspiratoare Dyson recondiţionate, parfumuri şi LEGO vintage.
Shein şi Temu, platforme de comerţ electronic în creştere rapidă, au înregistrat vânzări de 34,2 milioane de dolari şi, respectiv, 53,3 milioane de dolari de Black Friday, stabilind noi recorduri.
Performanţa Target şi Best Buy
În ciuda parteneriatelor exclusive, cum ar fi cu Taylor Swift şi producţia "Wicked", Target a înregistrat doar o creştere modestă a vânzărilor de Cyber Monday.
Pe de altă parte, Best Buy a raportat scăderi de 2% şi 4% la vânzările de Black Friday şi Cyber Monday, comparativ cu anul precedent.
Impact pe piaţa bursieră
Acţiunile Walmart şi Amazon au crescut cu 4,5% şi, respectiv, 9,3% de la Black Friday, depăşind creşterea de 1,6% a indicelui S&P 500.
Această dinamică evidenţiază preferinţa consumatorilor pentru platformele online şi ofertele competitive ale retailerilor mari şi ale platformelor emergente, pe fondul unei schimbări semnificative a comportamentului de consum.