Ministerul Educaţiei Naţionale(MEN) anunţă că a aprobat, prin ordin, Calendarul competiţiilor şcolare internaţionale, naţionale şi regionale pentru anul şcolar 2018-2019.
O noutate este introducerea Olimpiadei Naţionale de Creativitate Ştiinţifică, cu probe care vor avea subiecte alcătuite pe o abordare transcurriculară.
Calendarul aprobat include următoarele categorii de competiţii şcolare: olimpiade şi concursuri şcolare internaţionale desfăşurate în ţara noastră şi în străinătate, cu participarea elevilor români, respectiv activităţi de selecţie şi pregătire a loturilor naţionale pentru participarea la olimpiadele internaţionale din 2019; olimpiade naţionale şcolare; concursuri naţionale şcolare finanţate de Ministerul Educaţiei Naţionale; concursuri naţionale şcolare fără finanţarea Ministerului Educaţiei Naţionale; activităţi educative naţionale finanţate de Ministerul Educaţiei Naţionale; activităţi educative naţionale, respectiv activităţi educative regionale şi interjudeţene fără finanţarea Ministerului Educaţiei Naţionale, potrivit MEN.
"În calendarul olimpiadelor naţionale şcolare (58), o noutate o reprezintă apariţia Olimpiadei Naţionale de Creativitate Ştiinţifică, ale cărei probe se vor desfăşura cu subiecte construite pe o abordare transcurriculară. Din totalul celor 63 de concursuri şcolare finanţate de Ministerul Educaţiei Naţionale, opt se vor desfăşura în premieră, atât în cadrul unor discipline precum matematică, fizică, chimie, biologie, geografie, cât şi în domeniul învăţământului profesional şi tehnic/transdisciplinar", arată MEN într-un comunicat publicat, astăzi, pe site-ul instituţiei.
În categoria concursurilor naţionale şcolare, fără finanţarea Ministerului Educaţiei, sunt incluse 139 de competiţii, în timp ce calendarul activităţilor educative naţionale (finanţate şi nefinanţate de MEN) cuprinde 314 proiecte, selectate în urma unui proces riguros de evaluare, conform sursei citate.
"Activităţile educative se desfăşoară în afara orelor de curs şi oferă elemente de noutate în raport cu disciplinele studiate de elevi prin curriculumul obligatoriu. Acestea pot avea ca bază informaţiile acumulate şi competenţele dezvoltate de elevi pe parcursul anului şcolar, fiind complementare sau vizând aplicarea practică a acestor informaţii şi competenţe. Proiectele cuprinse în calendarele competiţionale ale MEN sunt o formă de evaluare a competenţelor dobândite de elevi în cadrul activităţilor de timp non-formal organizate în şcoală şi în afara ei", mai arată reprezentanţii Ministerului Educaţiei.