Cele peste 1.500 de magazine ce funcţionează pe MerchantPro, platformă românească SaaS de e-commerce, au raportat creşteri de aproape 50% în valoarea vânzărilor în perioada 13-16 noiembrie, weekendul prelungit dedicat campaniilor de Black Friday şi Cyber Monday, potrivit unui comunicat de presă.
Contextul actual a reorientat comercianţii către online, însă având în vedere perioada prelungită de restricţii şi noul comportament de cumpărare al românilor, anul 2020 a fost marcat de promoţii şi reduceri constante pentru e-shopuri.
Campaniile de Black Friday au venit pe acest trend marcat de discounturi, însă rezultatele arată că acestea nu au fost influenţate negativ de promoţiile precedente, dimpotrivă. Astfel, la nivel de valoare a vânzărilor, în perioada 13-15 noiembrie s-au înregistrat creşteri de 47%, respectiv de 31% în numărul comenzilor, faţă de Black Friday 2019.
Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro a declarat: "Cifrele înregistrate au fost chiar uşor peste estimările noastre, care se situau undeva la 35% creştere faţă de anul trecut. Am observat că a crescut inclusiv valoarea medie a comenzilor, ceea ce a generat cifre mai mari pentru magazinele de pe platforma ecommerce MerchantPro. Ne-am bucurat să vedem că magazinele de pe platformă şi-au luat măsuri din timp pentru a avea un flow eficient, iar pentru magazinele aflate la primul Black Friday a fost momentul ideal pentru a se face remarcate".
Dinamica pozitivă a continuat şi luni, 16 noiembrie, pe fondul faptului că multe magazine au ales să continue promoţiile şi în această zi. Unele au făcut o promoţie specială, respectând tradiţia din comerţul american, mergând pe reduceri noi marcate Cyber Monday, însă cele mai multe au preferat să păstreze campania existentă, de Black Friday. Astfel, s-au înregistrat creşteri de 44% în numărul comenzilor, respectiv 70% în valoarea vânzărilor.
Cele mai dinamice domenii au fost, de Black Friday, IT, inclusiv diverse accesorii, fashion, beauty, home&deco, dar şi produse de îngrijire, curăţenie etc.
Trendul ascendent va continua şi în perioada următoare, marcată de sărbătorile de iarnă. Recomandările MerchantPro sunt ca toţi comercianţii să-şi adapteze strategia de marketing astfel încât să-şi păstreze vizibilitatea în zgomotul evident de promoţii ce urmează, punând-o în acord cu resursele tehnice şi un flow coerent în proceduri, de la comandă la livrare.