Compania Ford va realiza la Craiova, din surse proprii, o investiţie suplimentară de minimum 130 de milioane de euro, până la finalul anului 2019, a anunţat Ministerul Finanţelor Publice (MFP), într-un comunicat remis redacţiei.
MFP informează că a propus o nouă modificare a ordonanţei de urgenţă 109/2008, prin care s-a acordat un ajutor de stat de 75 de milioane de euro companiei Ford România pentru implementarea şi finalizarea proiectelor de investiţii în fabrica de automobile şi fabrica de motoare de la Craiova în valoare totală de 869 milioane de euro.
Modificarea propusă constă în prelungirea până la data de 31.12.2025 a perioadei de realizare a producţiei asumate de automobile, respectiv de motoare.
Ministerul detaliază: "Condiţia este ca, până la finalul lui 2019, Ford să realizeze la Craiova, exclusiv din surse proprii şi fără implicarea altor elemente de natura ajutorului de stat, o investiţie suplimentară de minimum 130 de milioane de euro. Din această sumă, 100 de milioane de euro vor fi folosiţi pentru introducerea în fabricaţie a unui nou model de autovehicul la Craiova şi 30 de milioane euro pentru producţia de motoare".
Decizia de modificare a ordonanţei 109 a avut la bază securizarea continuării investiţiilor Ford la Craiova şi întărirea rolului acestor fabrici la nivelul sectorului prin introducerea în fabricaţie a unui nou model de autovehicul, menţinerea numărului de locuri de muncă, respectiv 2700 de salariaţi cu posibilitatea suplimentării acestuia, încasarea unei contribuţii la dezvoltarea regională prin plata directă de taxe şi impozite în perioada 2014 - 2025 de aproximativ 230 de milioane de euro, precum şi un efect multiplicator în economia naţională al investiţiilor Ford în perioada 2014 - 2025 de aproximativ 30 de miliarde de dolari.
Nerealizarea de către Ford a condiţiilor asumate prin această modificare în termenul menţionat determină aplicarea unui mecanism de recuperare a ajutorului de stat care va fi plătit de companie proporţional cu gradul de neîndeplinire, precizează MFP.
Ford a realizat, în perioada 2008 - 2012, investiţia asumată prin OUG 109/2008, de 869,09 milioane de euro, având obligaţia de a menţine această investiţie până la sfârşitul anului 2017. Ajutorul de stat autorizat de Comisia Europeană a fost integral plătit de Ministerul Finanţelor Publice.
Statul român urma ca până la 31.12.2017 doar să monitorizeze menţinerea investiţiei şi îndeplinirea condiţiilor asociate acesteia, inclusiv realizarea de către Ford a producţiei asumate de 810 mii de autovehicule, respectiv 1,5 milioane de motoare.
În cazul în care propunerea de prelungire a perioadei de realizare a volumelor nu se materializeză, Ford nu este obligată să-şi menţină investiţia de la Craiova după 31 decembrie 2017.
Totodată, MFP va monitoriza realizarea investiţiei suplimentare de 130 de milioane de euro, precum şi obligaţia de a realiza la Craiova până în anul 2025 un număr de 810.000 de automobile şi 1,5 milioane de motoare. Nerealizarea uneia dintre obligaţiile asumate va determina aplicarea unui mecanism sancţionator, respectiv recuperarea de către Ministerul Finanţelor Publice a ajutorului de stat plătit companiei Ford.
1. ford=tzeapa?
(mesaj trimis de wlad în data de 26.08.2016, 23:29)
mai stie cineva in ce an a cumparat ford automobile craiova (fosta daewoo)sau numai o parte din activele aucs sau daca pentru restul activelor trebuia creata o noua societate care sa revina statului,sau ce alte conditii a pus statul in contractul de vinzare (cite masini si motoare trebuia sa produca anual) oare a reusit sa respecte 10% din acel contract,erau zvonuri ca ajutorul primit de la stat la citeva luni de la semnarea contractului de vinzare era de circa 3 ori mai mare decit pretul platit pentru pachetul de actiuni aucs.de ce oare tot timpul investitori straini sunt avantajati fata de cei romani?!