Midia Marine Terminal a depăşit numărul de 700 de nave operate la terminalul offshore

F.D.
Companii / 14 martie

Midia Marine Terminal a depăşit numărul de 700 de nave operate la terminalul offshore

Midia Marine Terminal (MMT), companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a depăşit numărul de 700 de nave operate la terminalul marin offshore, aflat la 8,6 km în largul Mării Negre, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.

Singurul terminal offshore din România a împlinit recent 15 ani de la primul vapor cu ţiţei descărcat pentru rafinăria Petromidia, cel mai important activ al KMG International în regiune.

"Rafinăria Petromidia a avut un flux stabil de materii prime, cu suportul tuturor profesioniştilor din companie, care s-au asigurat că terminalul offshore operează în cele mai bune condiţii de siguranţă şi eficienţă. Pe baza solidă construită, am reuşit să susţinem activităţile logistice şi operaţionale, în linie cu strategia generală de Grup", a declarat Ioan Taus, Directorul General al Midia Marine Terminal.

Prin cele peste 700 de nave a fost descărcat un volum total de circa 60,2 milioane de tone de ţiţei, destinat exclusiv alimentării celei mai mari rafinării din România, Petromidia. În 2023, 4,37 milioane de tone de ţiţei au fost descărcate din 53 de nave operate la terminal.

Ţiţeiul adus în perioada 2009 - 2024 a fost preponderent de origine kazahă, ca urmare a eforturilor constante depuse de divizia de trading a KMG International (Rompetrol). De altfel, nava cu numărul 700 a descărcat 80.000 de tone de ţiţei kazah KEBCO (Kazakh Export Blend Crude Oil), un sortiment cu cerere în creştere la nivelul Uniunii Europene.

Terminalul de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare) a fost construit cu un efort investiţional de 102 milioane de dolari şi are o capacitate de 16 milioane de tone/an, cu rată maximă de descărcare de 7.000 mc/h.

Echipamentele instalate pe terminal sunt alimentate cu ajutorul unui sistem solar şi eolian. De asemenea, mai mulţi senzori care măsoară condiţiile meteo, inclusiv condiţiile mării (valuri şi curenţi), furnizează informaţii în timp real, în baza cărora sunt luate deciziile referitoare la legarea sau dezlegarea navelor la/de la terminal.

Anul trecut, cu o investiţie de circa 4,3 milioane de dolari, terminalul a fost într-un program de revizie care a presupus schimbarea tuturor furtunurilor plutitoare şi submerse. Mare parte din echipamente pot fi folosite timp de 8 ani, dar cele care sunt supuse unui nivel crescut de stres mecanic sunt înlocuite la un interval de doi ani.

Piesele înlocuite anul trecut au fost fabricate în Japonia, de una dintre cele mai prestigioase companii din domeniu. Prin lucrările din 2023, compania îşi respectă angajamentul de funcţionare fără întreruperi operaţionale, în cele mai bune condiţii de protecţie a mediului.

Midia Marine Terminal are în portofoliu toate facilităţile care ţin de lanţul logistic aferent platformei Petromidia. Printr-un sistem de conducte de peste 10.000 de metri (8.600 metri sub apă şi 1.500 de metri pe uscat), ţiţeiul este transferat direct în parcul de rezervoare cu capacitate de 390.000 mc, operat tot de Midia Marine Terminal.

Compania gestionează şi rampele de încărcare a produselor petroliere, atât din rafinăria Petromidia Năvodari (9 terminale feroviare şi rutiere), cât şi din rafinăria Vega Ploieşti (6 terminale feroviare şi rutiere).

Midia Marine Terminal are aproape 250 de angajaţi, 48 fiind specializaţi pentru operarea terminalului offshore. Pentru operaţiunile onshore, realizate în Portul Midia, unde MMT descarcă şi încarcă nave de mai mici dimensiuni, sunt alocaţi peste 30 de oameni.

Cea mai mare pondere a angajaţilor MMT este tot în rafinăria Petromidia, peste 100 de oameni fiind implicaţi în gestionarea rampelor de încărcare/descărcare.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Acum o mie de ani, pe cand terminalul abia isi incepuse operarea, la descarcarea de titei s-a produs un incident minor: furtunul folosit pt descarcare a facut "poc!" si niste titei s-a scurs in mare... Fiind in plin sezon estival, autoritatile momentului au decis sa faca o "romaneasca": sa mearga pe metoda 'Doamne-ajuta!" si sa nu informeze publicul (turisistii si localnicii care se bucurau de mare). Mai precis, aut. locale fiind f. apropiate de domnul Presedinte nenea Comandant Bassscu, au vorbit cu el, el a vb cu tanti Udrea Lenutza de la Min. Turismului, si fiindca doar ce se incerca promovarea turismului romanesc, a litoralului, a frunzei de palmier, etc....atunci totul a fost musamalizat! Cui ii pasa la vremea aia de poluare, stavrizi si delfini?!? :))))

    Daaar, cica toate astea ar fi doar povesti, legende, zicatori... Iar SMP de la Midia e un mega succes fara nimic ascuns in dulap... 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb